Zeynep Avşar Yazıları

Google Arama Ağı Duyarlı Reklamlar Neden Önemli?

Google arama ağında yer alan duyarlı reklamlar en yüksek 15 başlık ve 4 açıklama alanı yazılarak Google’da en iyi performansı gösteren reklam kombinasyonlarını bulabilmenizi sağlayan bir çeşit metin reklamı türüdür. Birden fazla başlık ve açıklamayı aynı anda yazdığınız zaman Google size zaman içerisinde birbirinden farklı kombinasyonları reklam olarak verir. Böylelikle en iyi performansı gösteren reklamı veya reklamları tespit ederek daha sonra bu reklamları kullanıcılara göstermeye devam eder.


Devamı için tıklayınız ...
Facebook Business Manager?

Sayfalarınıza ve reklam hesaplarınıza erişimin daha kolay hale getirilmesi için Facebook tarafından tasarlanan Business Manager son derece yararlı bir araçtır. Business Manager kullandığınız zaman sayfalara ve reklam hesaplarınıza doğrudan erişim ve yönetim hakkı elde edersiniz. Ayrıca sayfalarınıza ve reklam hesaplarınıza kimlerin eriştiğini de net bir şekilde görebilirsiniz. Sayfalara ve reklam hesaplarınıza erişebilmek için arkadaşlarınız ile Facebook üzerinde arkadaş olmanız gerekmemektedir.

Şirketlerin reklam hesaplarını detaylı şekilde yönetebilmesini sağlayabilen Facebook Business Manager sayesinde bir işletmedeki herkes giriş bilgilerine ihtiyaç duymadan ve iş arkadaşlarıyla Facebook’ta bağlantı kurmadan çalıştıkları sayfaları ve reklam hesaplarını tek bir yerden görüntüleyebilirler. Facebook Business Manager sayfasına giriş yaptığınız zaman size özel olan sayfalarınızın genel bir özeti sunulur. İşletmenizde yönetici konumundaysanız, işletmenize yeni kişiler, sayfalar, reklam hesapları ve farklı varlıklar ekleyebilirsiniz. Bunun için “Ticari Hesap Ayarları” kısmını ziyaret etmeniz yeterlidir.

Yeni bir Facebook Business Manager kaydı yapmadan önce işletmenizin kurulumunu yapmak için şirketinizdeki uygun kişi olduğunuzdan emin olmalısınız. Bu işleme başlamadan önce kimliğinizi onaylayabilmeniz için kişisel Facebook hesabına, Business Manager’a taşımak istediğiniz reklam hesabına ve işletmenize eklemek istediğiniz kişilerin adları ile e-posta adreslerine ihtiyaç duyacaksınız.

Business Manager’ın resmi sayfasına girdikten sonra sayfanın en alt kısmında yer alan “Kullanmaya Başla” kısmına tıklayın. Başlangıç sayfasına geldikten sonra ise “İleri” butonuna tıklayın. İşletmeniz için bir ad girdikten sonra ana sayfanızı seçin ve adınız ile iş e-posta adresinizi girin. İşletmenizin bir sayfası yok ise bu adımda yeni bir sayfa oluşturmayı deneyebilirsiniz. İşletmenizin özel bir sayfası olması kayıt aşamasında zorunlu tutulmaktadır.

“İşletme Oluştur” butonuna tıkladıktan sonra Business Manager’da sizi karşılayan bir mesaj görebilirsiniz. İşletmenizde çalışan kişileri sayfanıza eklemek isterseniz ve sayfanıza erişim izni vermek isterseniz “Kişi Ekle” kısmına tıklayabilirsiniz. Facebook Business Manager kaydınızı oluşturduktan sonra sayfalarınızı ve reklam hesaplarınızı daha detaylı bir şekilde yönetebilir ve analiz çalışmalarınızı daha kapsamlı bir şekilde yapmaya başlayabilirsiniz.


Devamı için tıklayınız ...
Facebook Reklam için Başarısı Kanıtlanmış 3 Örnek

Facebook tarafından da dikkat çeken ve başarıları kanıtlanmış olan reklam örneklerini inceleyerek başarıya ulaşmış reklamlarda uygulanan teknikleri sizler de öğrenebilirsiniz. 

Facebook üzerinde video reklamı yayınlayan ünlü marka hızlı ve hareketli bir hikaye anlatma yöntemini tercih etmiş. Kay Jewelers markasının gönderdiği mesajı videoyu izleyerek alabilmek için sese de ihtiyaç duymuyorsunuz. Eğer manevi değeri olan bir ürünün reklamını vermeyi düşünüyorsanız bu tür videolu reklamları Facebook’ta yayınlamanız daha doğru olabilir. 

Videonuzun net ve mutlu bir bitişe sahip olduğundan emin olmanız da gerekebilir. Kullanıcılar Facebook platformunda YouTube’da olduğundan daha pasif bir şekilde video görüntüleyebilirler. Bu sebeple, videonuzu mümkün olabildiğince kısa tutmanız gerekebilir.

Amazon’un yayınladığı bir Facebook reklamı geçtiğimiz dönemlerde dünya çapında büyük ilgi görmüştü. Bir etkinlik reklamı olan bu reklam Haber Kaynağı’nda ve masaüstünde nasıl görünür gibi farklı şekillerde ele alındıktan sonra hayata geçirilmiş bir reklam. Satış arttırmaya yönelik olan bu reklam Amazon’un Black Friday reklamı olarak yayınlanmıştı.

Bu reklamın görsel kısmının güçlü olması ve net bir şekilde harekete geçirici mesaj içermesi başarılı olmasının sırrını oluşturuyor. Görsellik kısmında sütun reklam göstergesini iyi kullanan ve göze çarpan ürünlere yönelen sıcak renkleri kullanan Amazon aynı zamanda görseli içerisinde beyaz alanları ve yön çizgilerini de başarılı bir şekilde kullanmış durumda.

Shutterfly tarafından oluşturulan ve Facebook reklam başarısı kanıtlanmış olan bu reklam çalışmasında farklı demografiye hitap edebilmek için farklı teklifler bulunmaktadır. Her bir görüntüde farklı bir hissiyat ve tutarlılık mevcuttur. Birden fazla öğe ve resim sergileyen bu reklamın çalışmasının en önemli sebebi duygusallık yönünün olmasıdır.

Görselleri gören kişiler kendileri ile aralarında bağ kurabilecekleri görseller sayesinde reklamı görüntülemektedir. Ayrıca reklam içerisinde satışın bitiş tarihi de net bir şekilde verilmiştir. Bazı zamanlarda kullanıcılara zaman sınırlaması sunmanız reklam kampanyanızın daha iyi çalışabilmesi için gerekli olabilir. Bu tür durumlarda kampanya detaylarınızı net bir şekilde hedef kitlenize sunmaya özen göstermelisiniz.


Devamı için tıklayınız ...
Yandex ve Google Tümleşik Arama Reklam Stratejisi Neden Önemli?

Reklam dünyasının her geçen gün değişmesi ve dijital reklamcılığın da sürekli olarak gelişmesi ile birlikte farklı reklam stratejileri de ortaya çıkıyor. Bu reklam stratejileri arasında yer alan tümleşik arama reklam stratejisi ise pek çok farklı markanın kullandığı stratejiler arasında bulunuyor. Markanızın dijital dünyaya ayak uydurmasını istiyorsanız sizler de tümleşik arama reklamlarından yararlanabilirsiniz. 

“Integrated Advertising” olarak da adlandırılan bu kavram, markanızın vermek istediği mesajı aynı tonda sürdürebileceği bir mesaj ile farklı platformlarda verebilmesini sağlıyor. Bütün iletişim ve reklam kanallarını tek bir çatı altında toplayarak verebilmenizi sağlayan bu yeni nesil reklam stratejisi satış promosyonları, halkla ilişkiler, direk pazarlama, sosyal medya ve online iletişim gibi farklı kanalları bir arada yürütebilmenizi sağlıyor. 

Tümleşik arama reklamları aynı zamanda maliyetin de daha etkili bir şekilde kullanılabilmesini sağlıyor. Farklı iletişim kanallarının birbiriyle entegre bir şekilde çalışması marka mesajınızı daha tutarlı ve etkin bir şekilde dışarıya yansıtabilmenizi sağlıyor. Google ve Yandex gibi iki arama motoru devinin bir arada kullanılması sizlere daha geniş bir kitleye hitap edebilme imkanını da sağlıyor. 

Google ve Yandex tümleşik arama reklamı stratejilerinden yararlandığınız zaman iki arama motorunda da marka bilinirliğiniz üst seviyeye çıkıyor. Böylelikle mevcut hedef kitlenize de entegre reklam stratejilerden yararlanarak hizmet sunarken aynı zamanda potansiyel yeni hedef kitlenize de hizmet sunabiliyorsunuz.

Tümleşik aramalardan yararlanmak için herhangi bir sektör ayrımı yapılmamaktadır. Günümüzde bu reklam stratejisinden özellikle alışveriş siteleri çok fazla yararlanmaktadır. Ancak diğer sektörlerde yer alan firmalar da ürün ve hizmetlerini tümleşik arama reklam stratejileri ile hedef kitlesine sunmaktadır.


Devamı için tıklayınız ...
Retargeting (Yeniden Pazarlama) Reklamlarının Önemi

Dijital pazarlama dünyasında son yıllarda ön plana çıkan retargeting (yeniden pazarlama) reklamları dijital pazarlamacılar arasında büyük bir ilgi görüyor. Yeniden pazarlama olarak adlandırılan bu yöntem web sitenize gelen kullanıcılara tekrar ulaşabilmeniz konusunda sizlere destek verir. Web sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılara, web sitenizde ziyaret ettikleri bölümleri baz alarak özelleştirilmiş reklamlar da gösterebilirsiniz. 

Satın alma eğilimi gösterdiğiniz bir ürünü araştırmaya başladıktan sonra aynı ürünü veya markayı sık sık reklamlarda görmeye başlıyor olabilirsiniz. Bu size markanın uyguladığı ve sizi tekrar düşündürmeye çalıştığı bir reklam türüdür. Kullanmayı düşündüğünüz reklam networkünü farklı networklerde ama benzer yöntemler ile oluşturabilirsiniz.

Retargeting Nasıl Yapılır?

Retargeting’i kullanmaya başlamak için Google AdWords veya Facebook reklam paneli gibi web sitenizi yeniden pazarlayabileceğiniz araçları da kullanmanız gerekebilir. Sistemlerden elde edebileceğiniz ufak bir kod olan yeniden pazarlama etiketini web sitenizin bütün sayfalarına eklemeniz gerekmektedir. Sitenizin altbilgi kısmında yer alan yerlere de yeniden pazarlama etiketini yapıştırabilirsiniz.

Kodu sitenizi ekledikten sonra sitenizde yer alan kategoriler ve sayfalar için de yeni pazarlama listeleri yaratmaya başlayabilirsiniz. Örneğin, popüler bir ürün veya hizmetinizi ziyaret eden kullanıcılar için yeni bir pazarlama listesi yaratabilirsiniz.

Her Kullanıcıya Aynı Reklam mı Gösterilir?

Kullanıcılar sizin özel olarak hazırladığınız bu sayfayı ziyaret ettikleri zaman sistem otomatik olarak ziyaretçilerin sistemlerine çerez gönderir. Çerezler sayesinde kişiye özel bir kimlik oluşturulur. Bu kimlik sizin daha önce bu siteye geldiğinizi tespit ettiği zaman reklamı size yeniden gösterir. 

Yeniden pazarlama için hedeflediğiniz kitleye özel reklam metinleri ve görselleri de yaratabilirsiniz. Reklamlarda ürünü yeniden incelemelerine yönelik aksiyon almalarını sağlayabilecek metinlere ve görsellere de yer verebilirsiniz. Bu reklamlar diğer kullanıcılara gösterilmeyecek olan reklamlardır. Yeniden pazarlama olarak hedeflediğiniz kullanıcılar dışında başka kullanıcılar bu reklamları göremezler.

Dijital pazarlamanın son dönemlerdeki en önemli araçlarından olan retargeting günümüzde pek çok farklı marka tarafından kullanılmaktadır. Dönüşüm oranlarınızı yükseltebilecek olan bu teknikten yararlanmanız sitenizi ziyaret eden kişileri yeniden geriye kazanabilmenizi sağlar. 


Devamı için tıklayınız ...
Google Analytics Nedir?

Google Analytics, internet kullanıcıları için ücretsiz olarak Google tarafından sunulan bir performans analizi ve sayaç servisidir. Urchin firmasını satın aldıktan sonra Google’ın duyurduğu ve ücretsiz olarak sunduğu popüler servis, internet sitesi sahipleri ve uygulama geliştiricileri tarafından en fazla ilgi gören analiz servisleri arasında yer almaktadır.

Google Analytics Kodu Nedir?

Google Analytics kullanmak için özel bir koda ihtiyaç duyarsınız. Bu kod diğer adı ile izleme kimliği olarak da karşınıza çıkar. Analytics üzerinde oturum açtıktan sonra internet siteniz için bir kimlik oluşturmanız gerekir. Daha sonra size özel olarak geliştirilen Google Analytics koduna erişebilirsiniz.

Kimliğini oluşturduğunuz internet sitesi veya uygulama için Google Analytics kodu almak istiyorsanız oturum açmanız ve karşınıza gelen ekrandan “Yönetici” sekmesine gelmeniz yeterlidir. Daha sonra “İzleme Bilgileri” seçeneğine tıklayarak “İzleme Kodu” seçeneğini seçerek Google Analytics kodunuzu alabilirsiniz.

Google Analytics Nasıl Kullanılır?

Google hesabınızı oluşturup Analytics üzerinden oturum açtıktan sonra web sitenize izleme kodunuzu yerleştirerek bu aracı kullanmaya başlayabilirsiniz. İnternet sitesi sahiplerinin ulaşabileceği ücretsiz bir analiz aracı olan bu araç ilk etapta size karmaşık gelebilir. Ancak Google Analytics’in arayüzünü çözdükten sonra kolay bir şekilde tüm menüler arasında gezinebilir ve işlevsel özelliklerden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Sol kısımda yer alan menüler aracılığıyla farklı metriklere göz atabilirsiniz. Bu bölmeler, bütün analiz verilerinizi birer birer sizlere detaylı bir şekilde sunabilecek olan bölmelerdir. Tamamen kendi belirlediğiniz tarihler arasında geçiş yaparak da verilerinizi detaylı bir şekilde inceleme altına alabilirsiniz. Her bir metriğin kendine has özelliklere sahip olmasından dolayı dikkatli bir şekilde trafik kaynaklarını incelemeniz gerekebilir.

“Organik Aramalar” kısmını ziyaret ederek internet sitenize gelen organik aramaları da görebilirsiniz. Son derece sade bir yapıya sahip olan ve Türkçe dil desteği de olan Google Analytics’i kullanarak ve Analytics kullanımı konusunda uzmanlaşarak reklam kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Google Analytics aynı zamanda internet siteniz için planladığınız SEO çalışmalarınızın da tamamında ihtiyaç duyabileceğiniz başarılı, ücretsiz ve kolay kullanıma sahip bir Google aracıdır.


Devamı için tıklayınız ...
Facebook Reklam: Etkileşimi Artıran 5 Öneri

Facebook reklamlarınız ile ürün veya hizmetinizi tanıtmak istiyorsanız ya da bireysel olarak ilgilendiğiniz bir alanda reklam yayınlamak istiyorsanız etkileşim oranlarınızı artırabilmeniz için bazı detaylara dikkat etmeniz gerekebilir. Facebook içeriklerinizde yorum, paylaşım, beğeni ve tıklanma sayısının artması daha verimli reklamlardan yararlanmanıza sebep olur.

1. Açıklamanızı Kısa Tutun

Facebook reklamlarınızı vereceğiniz zaman reklamınıza ait olan açıklama kısmını kısa tutun. Uzun içerikler ve karmaşık görselli olan Facebook reklamları çoğu kullanıcının dikkatini çekmemektedir. Bu durum kullanıcıların reklamınız ile etkileşime girmesini de engelleyebilecek bir durumdur.

2. Click Bait’ten Uzak Durun

Click Bait yani “tık avcılığı” olarak adlandırılan bu yöntem genellikle sahte başlıklar ve içerikler ile kullanıcıları şaşırtma amaçlı olarak kullanılır. Ancak bu yöntemi uyguladığınız zaman kullanıcılar click bait yaptığınızı anlarlar ve marka prestijiniz zedelenmeye başlar. Ayrıca yeni gelen güncellemeler ile birlikte Facebook click bait yapan sayfaların organik erişimlerini de düşürmektedir.

 3.Fikir Alın

Facebook reklamlarınızda etkileşimi artırmak istiyorsanız hedef kitleniz ile sürekli olarak sizin de etkileşim halinde olmanız gerekmektedir. Bunun için reklamlarınızda soru sorabilir, fikir alabilir veya ufak tefek fikir alışverişleri için uygun ortamı yaratabilirsiniz. Hedef kitlenizin fikirlerine değer verdiğiniz zaman onların fikir belirtmesini sağlayabilirsiniz. Bu durum aynı zamanda hedef kitlenizin konuyu sahiplenmesini de sağlar. Birbirleriyle sizin Facebook reklamınız üzerinden etkileşime geçen kullanıcılar sayfalarınızın sürekli olarak canlı kalmasına yol açacaktır.

4. Hikaye, Duygu ve Aksiyon Yaratmak

Facebook reklamlarınızı hazırlarken işin metin kısmına büyük bir özen gösterin. Özgün ve yaratıcı bir metin ile kullanıcı kitlenizi harekete geçirmeye çalışın. Ayrıca kampanyalarınızı tanıtırken en güncel bilgileri verdiğinizden emin olun. Asla geçerliliği olmayan metinleri Facebook reklamlarınıza eklemeyin.

5. Yayın Tarihi

Facebook reklamlarınızda etkileşimi artırmak istiyorsanız en fazla bu detaya dikkat etmelisiniz. Hedef kitlenizin hangi saatlerde ve günlerde Facebook kullandığını doğru bir şekilde takip edin. Kullanıcıların en aktif olduğu zamanlarda reklamlarınızı yayınlayın. Böylelikle reklamlarınızın daha geniş kitlelere yayılmasını sağlayabilir ve etkileşim oranlarında da gözle görülür bir artış yakalayabilirsiniz.


Devamı için tıklayınız ...
Instagram Hikaye Reklam: Nasıl Verilir?

Instagram platformunda reklam vererek ürün ve hizmetlerinizi daha geniş kitlelere tanıtabilirsiniz. Instagram’ın “Hikayeler” özelliğini de bu tür reklamlar için kullanmaya başlayabilirsiniz. Bunun için kolay birkaç adımı izlemeniz yeterli olacaktır. 

İlk olarak reklam yöneticisi sayfasını açmanız ve karşınıza çıkan reklam verme amacınız ile ilgili kısımdan kendi reklam stratejinize uygun olan bölümü seçmelisiniz. İlgili seçimleri yaptıktan sonra “Kampanya Adı” kısmına kampanyanız ile ilgili bir isim oluşturmalısınız.

Hedef kitle seçiminizi de yaptıktan sonra “Reklam Alanları” bölümünden “Hikayeler” kısmını seçerek reklamınız için ilk hazırlıkları tamamlamaya başlayabilirsiniz. Bütçenizi ve ilgili planınızı belirledikten sonra bir sonraki adımda hikaye kısmında yayınlanmasını istediğiniz görseli veya videoyu seçmelisiniz. Görsel ve video boyutlarınızın ise 1080 x 1920 piksel olmasına özen göstermelisiniz. Aksi takdirde hikayelerde yayınlanacak olan reklamlarınızın sorunlu oluşmasına yol açabilirsiniz.

Hikaye Reklamlarında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Instagram Hikayeler kısmında bir reklam yayınlamayı düşünüyorsanız reklamınızda vermek istediğiniz mesajı son derece net ve anlaşılır bir şekilde vermeye dikkat etmelisiniz. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra reklam yayınlamanız ise reklamınızın daha verimli olmasını sağlayabilir. Bu sebeple, mutlaka hedef kitle araştırması yapmalı ve hedef kitlenize yönelik reklamlar yayınlamalısınız. 

Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili görselleri ön plana çıkartmayı da deneyebilirsiniz. Ancak fotoğraf veya video reklamlarınıza mutlaka etkileyici bir metin eklemelisiniz. Metin oluştururken de ilk hedefiniz her zaman sadelik olmalıdır. Karmaşık metinlerden uzak durarak kullanıcıları harekete geçirebilecek mesajlar iletmelisiniz. Böylelikle daha geniş bir kitleye ulaşmayı sağlayabilirsiniz. 

Instagram Hikayeler kısmında reklam hazırlayacağınız zaman reklamlarınızın yayınlanacağı tarihi de stratejik bir şekilde belirlemelisiniz. Kullanıcı kitlenizin hangi saatler ve günlerde aktif olduğunu tespit ederseniz reklam verimliliğinizi artırabilirsiniz. Instagram Hikayeler kısmında yayınlanacak reklamları daha çok özel kampanyalar için kullanırsanız daha da başarılı olabilirsiniz. Güncel kampanyalarınızı kısa süreli olarak Instagram Hikayeler bölümünde yayınlarsanız ürün ve hizmetleriniz ile ilgili bilgilendirmeleri daha sağlıklı bir şekilde yapabilirsiniz. Reklam bütçenizi de doğru şekilde yönettiğiniz zaman rakipleriniz arasından sıyrılmayı başarabilirsiniz. 


Devamı için tıklayınız ...
Google Reklamlarında Arama Terimleri ve Negatif Kelime Analizi

Google reklamlarında yer alan arama terimleri raporu reklamlarınızı tıklayan kullanıcıların bu reklamları görmeden ve tıklamadan önce hangi arama terimlerini kullandığını size gösterir. Arama terimleri raporu aracını kullandığınız zaman düşük performans gösteren kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam performansınızı artırırken aynı zamanda maliyetinizi de düşürmüş olursunuz.

Negatif anahtar kelimeler, standart olarak belirlenmiş anahtar kelime eşleşme seçeneklerinin aksine arama sonuçlarında oluşturulan kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engeller. Örneğin, anahtar kelimeniz ve içeriğiniz hakkında ilgisiz bir yerden gelen kullanıcıyı tespit ettiyseniz bu anahtar kelimeyi negatif anahtar kelime olarak belirleyebilirsiniz. 

Reklamlarınızın gözükmesini istemediğiniz anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerde reklamlarınızın gözükmesini engelleyebilirsiniz. Google AdWords’te anahtar kelimeleri pozitif veya negatif olarak ayıramazsınız. Ancak bazı anahtar kelimelerde reklamlarınızın gözükmesini istemiyorsanız bu durumda negatif anahtar kelimeler kullanmanız gerekir.

Negatif Anahtar Kelime Neden Kullanılır?

Hedef kitleniz olmayan bir kitleye reklam yayınlamak istemiyorsanız negatif anahtar kelime kullanmalısınız. İlgisiz tıklamalardan dolayı maliyetinizi yükselmesini ve dönüşüm oranlarınızın düşmesini istemiyorsanız negatif anahtar kelimelerden yardım alabilirsiniz. 

Negatif anahtar kelimeler arama ağı reklamlarında çok fazla tercih edilir. Bu kelimeler aynı zamanda “Görüntülü” yani görsel reklamlarda da kullanılır. Negatif anahtar kelimelerin analiz edildikten sonra arama ağı reklamlarında ve görsel reklamlarında eş zamanlı olarak kullanılması gerekmektedir.

Standart anahtar kelimelerinizi belirlerken gösterdiğiniz özeni mutlaka negatif anahtar kelimelerinizi belirlerken de göstermelisiniz. Yanlış bir şekilde hedeflenmiş olan negatif anahtar kelimeler sizi büyük bir zarara uğratabilir. Bu sebeple, reklam kampanyalarınızın stratejisini geliştirirken her zaman negatif anahtar kelimeleri de analiz etmelisiniz. Bu çalışmayı yaptıktan sonra reklamlarınızın daha doğru şekilde sizin hedef kitlenize yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Anahtar kelime seçiminde yardım alabileceğiniz ücretli veya ücretsiz araçları da kullanmayı deneyebilirsiniz. Anahtar kelime planlayıcı araçlarını kullandığınız zaman daha fazla çeşitlilik elde edebilir ve negatif anahtar kelimeleri de tespit edebilme imkanına sahip olabilirsiniz. Reklam kampanyası oluşturacağınız zaman anahtar kelimeler ile ilgili farklı bilgilere anahtar kelime planlayıcı araçları ile ulaşabilirsiniz.


Devamı için tıklayınız ...
Google Reklam: Dönüşümü Artıracak 5 Öneri

İşletmelerin dijital sektöre girmek istemelerindeki temel hedef ürün veya hizmetlerin satışını arttırmak ve satış hacmini genişletmektir. Dünya çapında en ünlü arama motoru olan Google’ın AdWords platformu ise işletmelerin yararlanabileceği en iyi dijital pazarlama platformları arasındadır. Google reklamlarında dönüşümün artması için ise bazı ufak tefek detaylara dikkat edilmesi gerekir. Bu detayları 5 madde ile sizler için bir araya getirdik.

Kalite puanı, kullanmak için tercih ettiğiniz kelimeler için belirlenen ve birden fazla bileşenden oluşan en önemli AdWords detayları arasındadır. Kalite puanınızı yükselttiğiniz zaman tıklama başı maliyetiniz düşer ve dönüşüm maliyeti de düşmeye başlar. Bu puanı yükseltebilmek için kampanya yapısı, anahtar kelimelerin bir araya getirilmesi ve reklam metinlerinin anahtar kelimelere göre uyumlu yazılması gerekir. 

AdWords arama ağındaki kampanyalarındaki en büyük sorunlardan birisi ilgisiz aramaların reklamlarınızı tetiklemesi ve bütçenizin harcanmasına yol açmasıdır. Bu durumun önüne geçmek istiyorsanız anahtar kelimeleriniz ile ilgisiz olan arama sonuçlarını belirleyerek bu kelimeleri negatif anahtar kelime olarak belirlemeniz gerekir.

Arama ağı reklamlarında olduğu gibi görsel reklamlarda da siteniz ile alakasız olan içerikler kullanıcılar tarafından görüntülenebilir. İşletmeniz ya da ürün veya hizmetleriniz ile ilgisi olmayan siteleri mutlaka negatif olarak tanıtmalısınız. Böylelikle maliyetinizi düşürerek reklamlarınızın daha ilgili yerlerde gözükmesini sağlayabilirsiniz. Bu durum dönüşüm oranlarınızın da artmasına yol açacaktır.

E-ticaret sitelerinde en fazla dönüşüm oranı listeleme reklamlarındadır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta marka veya kategori olarak ürünleri ayırmak ve bunlara ayrı ayrı reklam açmaktır. “Tüm Ürünler” reklam yöntemiyle hangi kategorinin ya da markanın ne kadar başarılı olduğunu takip etmekte zorluk yaşayabilirsiniz. 

Reklamlarınızın ilk sıralarda yer alması, satış rakamlarınızın diğer reklamlara göre gözle görülür bir şekilde fazla olacağı anlamına gelir. “Açık Arttırma Bilgileri” raporunda anahtar kelimeleriniz rakibiniz olan firmalarla karşılaştırılır. Google reklam sonuçlarındaki gösterim oranlarınız, sayfanın üst kısmında kalma oranınız ve rakipleriniz ile çakışma oranlarınız da gösterilir. Bu bölgeyi inceleyerek gösterim payını takip edebilir ve anlık müdahalelerde bulunabilirsiniz.


Devamı için tıklayınız ...