Çin’in Dünyayı Kavuran E-Ticaret Trendleri

Dijitalleşme günümüz dünyasında gittikçe artan ve beklentilerin karşılandığı önemli bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle tüm dünya da etkili olan pandemi sürecinde dijitalleşme daha da artarak birçok firmada bu alanda hizmet sunmanın önemini daha da kavramış oldu. 

Gelişmelerin ışında ise dünya pazarı içinde dünyayı kavuran e ticaret trenlerinde Çin pazarı da kendine büyük bir yer edindi.

Çin’e ticaret trendleri doğrudan yatırım işlemlerinin yanı sıra Çinli teknolojik devlerinin arasında aktarımda yavaş yavaş yayılarak küresel alanda da kendini göstermektedir. 

Çinin dünya üzerinde yayılan büyük bir e ticaret olması ve bunun gün geçtikçe artması da elbette bir tesadüf ya da kendiliğinden gelişen bir durum olmadı. Bu oluşum içinde pandemi her ne kadar büyük bir fırsat olarak yer alsa da Çin karmaşık lojistik ağların gelişmesinde de etkili oldu. Bunun yanı sıra yüksek hıza sahip olan mobil ağlarında kullanıcıların hizmetine sunulması ve de mobil ödeme işlemlerinde evrensel özelliğe sahip olan işlemlerin benimsenmesi de bu anda Çin’in giderek daha da ilerlemesine ve E-ticarette trend olmasına etki etti.

Canlı Yayında Satış

Çin tüm dünya üzerinde yayılan e ticaret ağı pazarlamasında birçok farklı yöntem deneyerek gelişimini hız kesmeden devam ettiriyor. E-ticaret alanında yaratılan satış teknikleri arasından canlı yayında satış uygulaması ise Çin de kendini göstermek ile beraber birçok dünya markaları ve ülkeleri içinde ilham veren özelliği sunuyor. 

Şimdi gör ve şimdi satın al uygulaması ile canlı yayında ürünlerin satışının yapılması birçok marka ve teknolojik liderlerinin de kendi sürümlerine katmak istediği önemli bir özellik olarak yer almaktadır. 

Dijital alanda yaş ortalamasının da artacağını ön gören Çin bu sayede de e ticaret alanında istenen etkiye sahip oldu. Özellikle pandemi sırasında gençlere nazaran daha fazla kazanca sahip olan belli yaş gruplarının da e-ticaretten kolaylıkla faydalanması sağlanarak Pazar içinde yer almaları sağlandı. Bu anlamda da dijital ortamda alışveriş gerçekleştirenlerin yaş ortalamasında da artış yaşandı. 

Arşiv