Google Reklamlarında Arama Terimleri ve Negatif Kelime Analizi

Google reklamlarında yer alan arama terimleri raporu reklamlarınızı tıklayan kullanıcıların bu reklamları görmeden ve tıklamadan önce hangi arama terimlerini kullandığını size gösterir. Arama terimleri raporu aracını kullandığınız zaman düşük performans gösteren kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam performansınızı artırırken aynı zamanda maliyetinizi de düşürmüş olursunuz.

Negatif anahtar kelimeler, standart olarak belirlenmiş anahtar kelime eşleşme seçeneklerinin aksine arama sonuçlarında oluşturulan kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engeller. Örneğin, anahtar kelimeniz ve içeriğiniz hakkında ilgisiz bir yerden gelen kullanıcıyı tespit ettiyseniz bu anahtar kelimeyi negatif anahtar kelime olarak belirleyebilirsiniz. 

Reklamlarınızın gözükmesini istemediğiniz anahtar kelimeleri belirledikten sonra bu kelimelerde reklamlarınızın gözükmesini engelleyebilirsiniz. Google AdWords’te anahtar kelimeleri pozitif veya negatif olarak ayıramazsınız. Ancak bazı anahtar kelimelerde reklamlarınızın gözükmesini istemiyorsanız bu durumda negatif anahtar kelimeler kullanmanız gerekir.

Negatif Anahtar Kelime Neden Kullanılır?

Hedef kitleniz olmayan bir kitleye reklam yayınlamak istemiyorsanız negatif anahtar kelime kullanmalısınız. İlgisiz tıklamalardan dolayı maliyetinizi yükselmesini ve dönüşüm oranlarınızın düşmesini istemiyorsanız negatif anahtar kelimelerden yardım alabilirsiniz. 

Negatif anahtar kelimeler arama ağı reklamlarında çok fazla tercih edilir. Bu kelimeler aynı zamanda “Görüntülü” yani görsel reklamlarda da kullanılır. Negatif anahtar kelimelerin analiz edildikten sonra arama ağı reklamlarında ve görsel reklamlarında eş zamanlı olarak kullanılması gerekmektedir.

Standart anahtar kelimelerinizi belirlerken gösterdiğiniz özeni mutlaka negatif anahtar kelimelerinizi belirlerken de göstermelisiniz. Yanlış bir şekilde hedeflenmiş olan negatif anahtar kelimeler sizi büyük bir zarara uğratabilir. Bu sebeple, reklam kampanyalarınızın stratejisini geliştirirken her zaman negatif anahtar kelimeleri de analiz etmelisiniz. Bu çalışmayı yaptıktan sonra reklamlarınızın daha doğru şekilde sizin hedef kitlenize yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Anahtar kelime seçiminde yardım alabileceğiniz ücretli veya ücretsiz araçları da kullanmayı deneyebilirsiniz. Anahtar kelime planlayıcı araçlarını kullandığınız zaman daha fazla çeşitlilik elde edebilir ve negatif anahtar kelimeleri de tespit edebilme imkanına sahip olabilirsiniz. Reklam kampanyası oluşturacağınız zaman anahtar kelimeler ile ilgili farklı bilgilere anahtar kelime planlayıcı araçları ile ulaşabilirsiniz.

Arşiv