Google Arama Ağı Duyarlı Reklamlar Neden Önemli?

Google arama ağında yer alan duyarlı reklamlar en yüksek 15 başlık ve 4 açıklama alanı yazılarak Google’da en iyi performansı gösteren reklam kombinasyonlarını bulabilmenizi sağlayan bir çeşit metin reklamı türüdür. Birden fazla başlık ve açıklamayı aynı anda yazdığınız zaman Google size zaman içerisinde birbirinden farklı kombinasyonları reklam olarak verir. Böylelikle en iyi performansı gösteren reklamı veya reklamları tespit ederek daha sonra bu reklamları kullanıcılara göstermeye devam eder.

Duyarlı Arama Ağı Reklamlarının Farkı Nedir?

Genişletilmiş olarak adlandırılan metin reklamlarında 2 adet 30 karakterlik başlık ve 80 karakterlik 1 açıklama alanı bulunur. Duyarlı arama ağı reklamlarında ise aynı anda en fazla 3 adet ve 30 karakterlik başlık ile birlikte en fazla 2 adet 90 karakterlik açıklama alanı sizlere sunulur. 

Reklamlarınızın kapladığı bütün alanlar duyarlı arama ağında genişler ve tıklama oranları bu duruma bağlı olarak artabilir. Mobil arama sonuçlarının sayfasında ise ilk sayfada duyarlı arama ağı reklamınız gösterilirse ikinci sırada bulunan rakibinizin reklamını daha alt sıralara göndermeye başlayabilirsiniz. 

Aynı reklam metnini göstermek yerine girdiğiniz başlık ve açıklama alanlarının farklı kombinasyonlar yaratarak daha farklı şekillerde size reklam oluşturabilmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca sadece 1 defa reklam metni yazarak başka zamanlar için tekrar reklam metni yazmak gibi problemlerden kurtulmuş olursunuz.

Farklı reklam başlıkları yazdığınız zaman Google’da yapılan farklı arama sonuçlarında reklamlarınız gösterilir. Arama Ağı Gösterim Payı olarak adlandırılan bölümdeki metrikleriniz de bu duruma bağlı olarak yükselmeye başlar. 

Duyarlı Arama Ağı Reklamlarındaki Sabitleme Özelliği

Duyarlı arama ağı reklamlarında başlık sabitleme özelliği bulunmaktadır. Bu özellik çoğu zaman tavsiye edilmese bile bazı zamanlarda işinize yarayabilir. Özellikten yararlanmak için yazdığınız başlığın sağ kısmında yer alan raptiye ikonuna basmanız ve hangi başlık alanına seçtiğiniz başlığın sabitlenmesi gerektiğini belirlemeniz yeterlidir. Böylelikle seçmiş olduğunuz başlık metni yalnızca sizin belirlediğiniz başlık alanında görüntülenmeye başlanır. Duyarlı arama ağı reklamları sayesinde bütçenizi bu detaylara dikkat ederek daha verimli şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz. 

Arşiv