Techpanel

Instagram, sosyal beğenileri gizlemek için Temmuz ayından bu yana Avustralya, Japonya, İtalya, İrlanda ve daha fazlası dâhil olmak üzere tüm ülkelerde küresel bir eylem başlattı. İnstagram beğenileri kaldırdı, yeni politika uyarınca, beğeniler artık başkaları tarafından görülemeyecek. Yalnızca profil sahibi kendi yayınlarında beğenileri görebilecek. Instagram CEO’su Adam Mosseri, bunun dünya çapında bir hareket olduğunu doğruladı. Mosseri yaptığı açıklamada, “insanların refahına ve sağlığına yardımcı olmaları durumunda işletmeye zarar veren kararlar alacağız dedi.


Google, her zaman kendisini bir internet motoru ve reklamcılık şirketinden daha fazlası olarak gördü. Şimdi teknolojisinin odağını sağlık hizmetlerine çeviriyor. Google, sağlık hizmetinin geleceğinin yapılandırılmış veri ve ses ile sağlık analizi yapan AI (yapay zekâ/makine öğrenmesi) olacağını iddia ediyor. Sesimizi kullanmak iletişim kurmak için esastır, ses kişisel bir özellik olmakla birlikte taklit edilmesi zordur. Peki, sesiniz sağlık durumunuzu yansıtabilir mi? 


Twitter şu anda Dünya’nın en büyük sosyal medya platformlarından biri durumunda ve bu platformların toplumlar üzerindeki etkisi herkesin malumu, tabii ne kadar milyonlarca kişi tarafından kullanılan devasa bir sosyal medya platformu olsa da, Twitter’ın da yaşamına devam edebilmesi için gelir elde etmesi gerekmekte, bilindiği üzere Twitter şu anda ücretsiz olarak herkesin kullanımına açık durumda ve ana gelir kaynağı kullanıcılarına sunduğu Twitter üzerinde reklam verme imkanı.


Bugün en popüler hosting platformlarından biri olan YouTube'un hem web sitesi hem de video oynatıcı dâhil her yerde reklamlar olduğunu bilirsiniz. YouTube'da video izlemek ücretsizdir, ancak reklamları bir şekilde görmek şartıyla! YouTube Premium, işte bu müzik, film, dizi, eğitim videoları gibi birçok yayını, reklamlar sabote etmeden, "reklamsız" izlemenin yoludur. YouTube Premium yeni bir hizmet mi? Diye merak edenler için söyleyelim; aslında değil...


Google reklem verenler için reklam yayınlamayı ve reklamları ile başarılı olmayı her zamankinden daha kolay hale getirmek istiyor. Geçen yıl bazı büyük Google Reklamları güncellemelerini gördük ve trend bu yıl da sürüyor gibi görünüyor. Google, son yeni bir özellik olarak, potansiyel müşteri formu uzantıları yayınladığını doğruladı. 


En son dijital pazarlama ürünlerinin tanıtılacağı Google Marketing Live etkinliği öncesinde, YouTube, reklam verenler için 'Makine Öğrenimi'ni kullanarak daha kısa ve etkileyici reklamlar yaratan, Bumper Machine otomatikleştirilmiş düzenleme aracını açıkladı. Aslında YouTube Bumper Machine reklamları ilk kez 2016 yılında gündeme getirildi, ancak bu yıl YouTube Genel Merkezi'nde bir odak noktası haline geldi. 


Google'ın Translate uygulaması, 103 farklı dile çeviri yapmanın ötesinde yazılı metninizi anında çevirmek için akıllı telefonunuzun kamerasını ve artırılmış gerçeklik özelliğini kullanan Word Lens gibi özelliklerle piyasaya sürülmesinden bu yana neredeyse mükemmel seviyeye ulaşmıştı. Kısa bir süre sonra Yandex, Translate uygulamasına görsel çeviri özelliği eklemek de gecikmedi. Yandex Çeviri, Türkçe dâhil, 11 farklı dilde yazılan metinleri tanıyor. Bunları servisin desteklediği 46 dilden herhangi birine çevirebiliyor. Buna karşılık Yandex Görsel Çeviri performansı tartışmalı gibi görünüyor.


WhatsApp Facebook'un en büyük keşfedilmemiş varlığıdır.  Mesajlaşma uygulamasının günlük 1, 5 milyar civarında aktif kullanıcısı var, ancak diğer büyük Facebook servislerinden farklı olarak  hiçbir reklam  yapmıyor. Bu yüzden WhatsApp ilk para kazanma çabalarını kurumsal hizmetlere odaklıyor. WhatsApp yaptığı açıklamada, mesajlaşma uygulamasının iş odaklı hizmetini büyük ölçüde yaygınlaştırılacağını belirtti.  WhatsApp hala nispeten küçük bir şirketler grubuyla çalışıyor, ancak gelecekte daha büyük organizasyonlar getirmeyi planladığının altını çiziyor.


Hareket halindeyken internete bağlı kalmak için Wi-Fi en güvenilir yoldur, ancak, birçok yerde Wi-Fi erişimine ulaşmak da zordur. Bu tür sorunlara yardımcı olmak için, teknoloji ve internet devi Google, insanlar mobil halindeyken operatör ve internet servis sağlayıcılarına erişmelerini sağlayan bir çözüm buldu: Google Fi! 


Bumper reklamlar, diğer reklamlara göre daha kısa ve akılda kalıcı bir mesaj kullanılarak hazırlanan reklamlar arasında yer alıyor. Daha fazla müşteriye ulaşabilmenizi ve marka bilinirliğinizi artırmanızı sağlayan Bumper reklam modeli, kısa video reklam modelidir. 6 saniyelik veya daha kısa süren videolar sayesinde kullanıcıların görüntüleme deneyimlerinde minimal düzeyde etki yaratabileceğiniz Bumper reklamlar küçük boyutlardaki videolar ile mesajlarınızı kitlenize ulaştırabilmenizi sağlar.


Negatif anahtar kelime olarak adlandırılan kelimeler, standart anahtar kelime eşleme seçeneklerinin aksine arama sonuçlarında belirlenmiş kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılır. Optimizasyon yönetimi ve kelime eşleme seçeneği türü olan negatif anahtar kelimeler kullanıldığı zaman reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz anahtar kelimelerde görüntülenmesini engelleyebilirsiniz. 


Rusya çıkışlı arama motoru Yandex’in reklamlarını farklı yöntemler kullanarak engelleyebilirsiniz. Bunun için 3. parti programlar kullanabilir veya Yandex’in açık kaynak kodlu olarak Chromium altyapısı ile geliştirdiği Yandex Browser’ı da kullanabilirsiniz. Kendi internet tarayıcısına reklam engelleme özelliği getiren Yandex, kullanıcıların 3. parti yazılımlara ihtiyaç duymadan reklamları engelleyebilmesini sağlamaktadır.

Ara: 4447556,RKLM Beni Ara