Techpanel

Reklam dünyasının her geçen gün değişmesi ve dijital reklamcılığın da sürekli olarak gelişmesi ile birlikte farklı reklam stratejileri de ortaya çıkıyor. Bu reklam stratejileri arasında yer alan tümleşik arama reklam stratejisi ise pek çok farklı markanın kullandığı stratejiler arasında bulunuyor. Markanızın dijital dünyaya ayak uydurmasını istiyorsanız sizler de tümleşik arama reklamlarından yararlanabilirsiniz. 


Dijital pazarlama dünyasında son yıllarda ön plana çıkan retargeting (yeniden pazarlama) reklamları dijital pazarlamacılar arasında büyük bir ilgi görüyor. Yeniden pazarlama olarak adlandırılan bu yöntem web sitenize gelen kullanıcılara tekrar ulaşabilmeniz konusunda sizlere destek verir. Web sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılara, web sitenizde ziyaret ettikleri bölümleri baz alarak özelleştirilmiş reklamlar da gösterebilirsiniz. 


Google Analytics, internet kullanıcıları için ücretsiz olarak Google tarafından sunulan bir performans analizi ve sayaç servisidir. Urchin firmasını satın aldıktan sonra Google’ın duyurduğu ve ücretsiz olarak sunduğu popüler servis, internet sitesi sahipleri ve uygulama geliştiricileri tarafından en fazla ilgi gören analiz servisleri arasında yer almaktadır.


Facebook reklamlarınız ile ürün veya hizmetinizi tanıtmak istiyorsanız ya da bireysel olarak ilgilendiğiniz bir alanda reklam yayınlamak istiyorsanız etkileşim oranlarınızı artırabilmeniz için bazı detaylara dikkat etmeniz gerekebilir. Facebook içeriklerinizde yorum, paylaşım, beğeni ve tıklanma sayısının artması daha verimli reklamlardan yararlanmanıza sebep olur.


Google reklamlarında yer alan arama terimleri raporu reklamlarınızı tıklayan kullanıcıların bu reklamları görmeden ve tıklamadan önce hangi arama terimlerini kullandığını size gösterir. Arama terimleri raporu aracını kullandığınız zaman düşük performans gösteren kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam performansınızı artırırken aynı zamanda maliyetinizi de düşürmüş olursunuz.


İşletmelerin dijital sektöre girmek istemelerindeki temel hedef ürün veya hizmetlerin satışını arttırmak ve satış hacmini genişletmektir. Dünya çapında en ünlü arama motoru olan Google’ın AdWords platformu ise işletmelerin yararlanabileceği en iyi dijital pazarlama platformları arasındadır. Google reklamlarında dönüşümün artması için ise bazı ufak tefek detaylara dikkat edilmesi gerekir. Bu detayları 5 madde ile sizler için bir araya getirdik.


Google ve Yandex reklamlarındaki sıralama ve tıklama başı maliyeti belirleyen detaylar arasında kalite puanı da yer almaktadır. Kalite puanınızı yükselttiğiniz zaman daha başarılı reklam sonuçları ile karşılaşmaya başlayabilirsiniz. Kalite puanınızı etkileyen en önemli unsur tıklama oranlarınızdır. Yüksek tıklanma oranlarına sahip reklam çalışmaları geliştirdiğiniz zaman daha yüksek kalite puanı elde edebilirsiniz. Google ve Yandex genellikle %1,5 ve altındaki tıklama oranlarını düşük olarak tanımlamaktadır.


Aksiyona davet olarak adlandırılan “Call to Action” hedef kitlenizi aksiyona davet edebilecek birtakım önemli detayların reklam stratejilerinizde yer alması anlamına gelmektedir. Hedef kitlenize sunduğunuz reklamların daha verimli olmasını istiyorsanız Google reklamlarınızda kullanabileceğiniz aksiyona davet ipuçlarına göz atabilirsiniz.


Google’da kullanacağınız reklamlar ile başarılı sonuçlar elde etmek istiyorsanız ilk dikkat etmeniz gereken nokta analiz olmalıdır. Reklam stratejilerinizi geliştirmeden önce ve reklamlarınızı yayına aldıktan sonra ayrı ayrı analizler yapmanız gerekebilir. Bu analizleri yapabilmek için ise analiz araçlarından yararlanmanız daha doğru olacaktır. Ancak onlarca farklı analiz aracının günümüzde geliştirilmiş olmasından dolayı size uygun olan analiz aracını seçerken de bazı detaylara dikkat etmelisiniz.


Dijital platformlarda reklam çalışmaları sergiliyorsanız, her bir platform için ayrı reklamlar oluşturmanız gerekebilir. Ancak ayrı ayrı reklam çalışması yapsanız bile bu reklamları birbiriyle entegre bir hale getirmeniz gerekebilir. Google ve Facebook gibi kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşabilmek, reklam çalışmalarınızı sergileyebilmek ve hedef kitleniz üzerinde olumlu izlenim bırakabilmek için bazı noktalara dikkat etmelisiniz.


Mobil kullanıcıların yoğun bir şekilde kullandıkları navigasyon uygulamaları da artık reklam kampanyaları için aktif bir şekilde kullanılıyor. Sadece araç sahiplerinin değil, yaya haldeki kullanıcıların da yoğun bir ilgi gösterdiği Yandex Navigasyon özelliği sesli reklam adı verilen reklamlar için de size uygun zemini hazırlıyor. 

Ara: 4447556,RKLM Beni Ara