Instagram Ürün Etiketleme Artık Çok Kolay

Instagram’ın alışveriş için yeni getirdiği özellikler sayesinde ürün ve hizmetlerinizi artık daha kolay bir şekilde hedef kitlenize sunabilirsiniz. Satın alınabilir olan içerikler sizlere bir butondan daha fazlasını sunar. Markalar, organik içeriklerinin içerisine ürün detayları, fiyat ve tüketicilerin satın almasını tamamlayabilecekleri web sitesine yönlendiren link etiketlerini yerleştirebilirler.

Instagram Gönderilerine Ürünleri Nasıl Etiketlerim?

Ürün etiketlemeye başlamadan önce ürünlerinizi etiketleyebilmek adına Instagram hesabınızın alışveriş onayı olmalıdır. Instagram uygulamasının güncel sürümünü yüklediğinizden de emin olmalısınız. Tüm bu adımları tamamladıysanız aşağıdaki maddeleri takip edebilirsiniz:

  • Profil simgesine dokunarak profilinizi açın
  • Profilin üst bölümündeki ‘’Kullanmaya Başla’’ uyarısına dokunun
  • Eğer yukarıdaki uyarı sizde gözükmüyorsa ‘’Ayarlar’’ simgesine gelin
  • ‘’Alışveriş’’ kısmına giriş yapın
  • ‘’Devam’’ butonuna tıklayın
  • İşletme profiliniz ile bağlamak istediğiniz ürün kataloğunuzu belirleyin
  • ‘’Bitti’’ butonuna dokunup işlemi tamamlayın

       

İşletme ayarlarınızın altında Alışveriş seçeneği yoksa hesabınız değerlendirme aşamasında olabilir. Değerlendirme süreci genel olarak birkaç gün içerisinde tamamlanır. Ancak hesabınızı daha ayrıntılı bir şekilde incelemeniz gerekirse süreç uzayabilir.

Gönderilerde ürünleri etiketlemek için bir fotoğraf seçmeniz, açıklama, efekt ve filtre eklemeniz yeterlidir. Daha sonra bu fotoğrafta etiketlemek istediğiniz ürünlere dokunmalısınız.

Instagram Ürün Etiketlemesi Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Etiketlemeyi düşündüğünüz ürünlerin isimlerini eksiksiz ve doğru bir şekilde girdikten sonra arama kutusunda görünüyorlarsa ürünleri seçin, ‘’Bitti’’ ve ‘’Paylaş’’ butonuna dokunun.

Instagram işletme profiliniz sayesinde hem yeni hem mevcut gönderilerinize ürünleri entegre edebilirsiniz. Tek bir görseli gönderi başına 5 adede kadar ürün içerecek şekilde kullanabilirsiniz. Birden fazla görsele sahip gönderileri ise gönderi başına 20 adede kadar ürün içerebilecek şekilde değerlendirebilirsiniz.

Tek görselli olan gönderilerdeki etiketli ürünleri düzenleyebilir veya silebilirsiniz. Fakat birden fazla görsele sahip gönderileri bir kez yayınladıysanız daha sonra etiketli ürünler üzerinde düzenleme yapamazsınız.

Ürünleri Facebook’ta yer alan mağaza veya işletme profilinizle ilişkili ürün kataloglarından silerseniz, ilgili etiket ürünlerinin yer aldığı bütün gönderiler silinir. Aynı zamanda silinen etiketle alakalı istatistiksel bilgilere erişiminiz de kaybolur.

Arşiv