Mehmet Atıf Karaca Yazıları

Influencer Pazarlaması Nedir?

Influencer marketing olarak da adlandırılan influencer pazarlaması farklı kanallar üzerinden farklı şekillerde uygulanabilmektedir. Sosyal medya mecraları üzerinde çok fazla uygulanan bu pazarlama tekniği sayesinde ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtabilirsiniz. Twitter ve Instagram gibi platformların yoğun bir şekilde kullanılmaya başlaması ile birlikte önemi iyice artan influencer pazarlamasını gelin hep birlikte yakından inceleyelim.

Influencer pazarlaması eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde yer alan tanınmış kişilerin hesapları ile yapılan pazarlama şeklidir. Markayı ya da belirli bir ürünü ön plana çıkartabileceğiniz influencer pazarlaması için doğru kişileri seçmeniz son derece önemlidir. En güncel ve en modern pazarlama stratejileri arasında bulunan influencer pazarlaması sayesinde kampanyalarınızı da tanıtabilirsiniz. 

nfluencer pazarlaması yaptığınız zaman firmanıza pek çok farklı avantaj sağlamış olursunuz. Bu avantajlar arasında uzun vadeli yatırım getirisinin artırılması ve hedef kitlenizin genişlemesi yer almaktadır. Ünlü hesap ve kişiler, kitlenizin satın alma kararlarını doğrudan etkiler. Sosyal kanıt öğelerinin ünlü hesap ve kişiler tarafından desteklenmesi markaya ya da ürüne olan bakışların değişmesini sağlar.

Influencer pazarlaması sayesinde daha önce ulaşamadığınız ya da ulaşarak etkileyemediğiniz hedef kitle üzerinde farklı çalışmalar yapabilirsiniz. Ünlü kişilerin veya hesapların kendilerine ait bir hedef kitleleri olduğu için bu kişiler ile çalıştığınız zaman sizler de hesabı takip eden kişilere ulaşabilirsiniz. Ulaştığınız hedef kitleyi de geliştirebilme şansınız olur.

Bu pazarlama yöntemini tercih ettiğin zaman bu hesaplar üzerinden organik paylaşımlar yapılır. Bu durum AdBlocker gibi eklentilere takılmamanızı sağlar. İçeriklerinizin görüntülenme sayısında herhangi bir düşüş yaşamazsınız. 

Influencer pazarlaması teknikleri belirli bir sektöre hitap etmez. Bütün sektörler influencer pazarlaması tekniklerinden yararlanabilirler. Farklı sektörlerde yer alan firmalar bu tekniklerden yararlandıkları zaman marka ve ürünleriyle ilgili tanıtım içeriklerini kolaylıkla hazırlayabilirler.

Çok fazla takipçisi olan hesaplar ile iş birliği yaptığınız zaman marka bilinirliğiniz de artmaya başlar. Hesaplar geniş hedef kitlelere ulaştığı için tek bir paylaşım ile milyonlarca kişiye ulaşabilme imkanı elde edebilirsiniz.


Devamı için tıklayınız ...