YouTube SEO Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonu YouTube platformunda reklam stratejileri geliştirmek isteyen ve YouTube platformunda daha geniş kitlelere hitap etmek isteyen kişilerin de yararlanması gereken tekniklerdir. İçeriklerinizi hedef kitlenize doğru şekilde aktarabilmek istiyorsanız YouTube SEO tekniklerini uygulamanız gerekebilir. 

YouTube SEO’su yaparken dikkat etmeniz gereken teknikler temel olarak 5 ayrı başlık altında incelenebilir. Bunlar;

Title (Başlık)

YouTube bir video paylaşım platformu olmasına rağmen kullanıcıların hazırladığı metinlere de çok fazla dikkat etmektedir. Bu metinler arasında yer alan videonun başlık kısmına ekstra özen gösterilmelidir. YouTube videonuzun hangi aramalarda gösterileceği videonuza ekleyeceğiniz başlık tarafından belirlenir. Başlığınızda ve diğer metriklerde size yardımcı olabilmesi için YouTube Keyword Tool’u da kullanabilirsiniz. Konumunuza ait olan başlığı burada arattıktan sonra arama sonuçları için size en uygun olan kelimeleri seçebilirsiniz. Başlığınızın size yardımcı olabileceği bir diğer konu ise izleyiciler ile alakalıdır. İlgi çekici özel başlıklar ürettiğiniz zaman içeriklerinizi daha fazla kişiye izlettirebilirsiniz.

Description (Açıklama)

Description kısmını internet sitenizdeki özel açıklamaları yazar şekilde doldurmalısınız. Bu noktada yine YouTube Keyword Tool’dan destek alabilirsiniz. Anahtar kelime yoğunluğu yüksek olan açıklamalar hazırlarsanız videonuz daha hızlı bir şekilde yayılmaya başlayabilir.

Tags (Etiketler)

Videonuz ile alaklı olan etiketleri mutlaka girmelisiniz. Videonuz hakkında ufak tefek spoiler verebilecek etiketleri girerek arama sonuçlarında da girdiğiniz etiketlerde üst sıralara yükselebilirsiniz.

Category (Kategori)

Videonuzun yer alacağı kategorisi son derece önemlidir. Doğru kategori belirtmediğiniz zaman SEO açısından da dezavantajlı duruma geçebilirsiniz. İzlenme sayısı olan kategorileri içeriğiniz uygun olmadığı halde tercih etmeniz herhangi bir şekilde size avantaj sağlamaz. 

Sosyal Medya Paylaşımları

Bu çalışmaları yaptıktan sonra işin sosyal medya kısmına da özen göstermelisiniz. Güçlü bir sosyal medya ağı oluşturduğunuz zaman videonuzun daha fazla izlenmesini sağlayabilirsiniz. YouTube hesabınız ile bağlı olan Google+ sayfanızın aktif olması ve aldığı etkileşimleri YouTube’un SEO açısından değerlendirdiği detaylar arasında yer almaktadır. Güçlü bir sosyal medya ağına sahipseniz ve buralarda videolarınızı paylaşırsanız videonuzun izlenme sayısı artabilir ve paylaşımları da artabilir.

Arşiv