En son dijital pazarlama ürünlerinin tanıtılacağı Google Marketing Live etkinliği öncesinde, YouTube, reklam verenler için 'Makine Öğrenimi'ni kullanarak daha kısa ve etkileyici reklamlar yaratan, Bumper Machine otomatikleştirilmiş düzenleme aracını açıkladı. Aslında YouTube Bumper Machine reklamları ilk kez 2016 yılında gündeme getirildi, ancak bu yıl YouTube Genel Merkezi'nde bir odak noktası haline geldi. 

YouTube Bumper Machine Reklamları Neden işiniz için Önemli?

Google, YouTube'un ana sayfasında keşfedilen içerikten elde edilen izleme süresinin son 3 yılda 10 kat arttığını ve markaların giderek daha önemli bir merkez haline geldiğini söyledi. Ünlü bir araştırma şirketi, 30 sn süren bir reklama kıyasla 10 saniyelik üçlü bir video reklam dizisinin % 107 daha fazla reklam hatırlama ve % 134 oranında daha fazla satın alma isteğine yol açtığını buldu. Ayrıca, Google YouTube kullanıcılarının marka bilinirliğinde ortalama % 9 oranında önemli bir artış sağladığını tespit etti. 

Özellikle 5G mobil ağlar yayılmaya başladığında, mobil medya reklamları giderek daha önemli bir rol oynamaya başladı. Yalnızca ABD'de geçen yıl 107.5 milyar dolar olan dijital medya pazarının % 70'ini mobil reklamlar belirliyor. Dikkat sürelerimiz kısaldıkça ve online reklam alanı giderek artan bir şekilde karmaşık hale geldikçe, içeriğiniz için çarpıcı bir reklam oluşturmanın zor olduğunu tahmin edersiniz, YouTube bunu YouTube Bumper Machine ile değiştireceğini düşünüyor. 

Bumper Machine Nasıl Çalışıyor?

Bumper Machine, yapay zeka yardımı ile 6 saniyelik videolar oluşturmanıza yardımcı oluyor. Daha uzun reklam videosunda ürün veya marka bilgisi, insan yüzleri, hareket ve kontrast gibi ilginç ve iyi yapılandırılmış kareleri tanımlıyor, birkaç dakika sonra, araç bu sahneleri kullanıcıların seçmesi için son reklam varyasyonlarında düzenliyor. Yayınlamadan önce reklam verenler bazı düzenlemeler yapabiliyor. 

YouTube Bumper Machine reklamları, sadece reklam oluşturma yerine de kullanılmıyor. Bir reklam bulmanızda size yardımcıda oluyorlar, ancak reklamı gözden geçirmeli ve işletmenize ve görüntüleyenlere göndermek istediğiniz mesajınıza uyduğundan emin olmalısınız. Bu şekilde, en iyi YouTube video içeriğini oluşturmaya odaklanabilir ve YouTube Bumber Machine aracının reklamlarınızda size faydalı olmasını sağlayabilirsiniz.