Saygın Adıyamaner Yazıları

YouTube Premium Nedir?

Bugün en popüler hosting platformlarından biri olan YouTube'un hem web sitesi hem de video oynatıcı dâhil her yerde reklamlar olduğunu bilirsiniz. YouTube'da video izlemek ücretsizdir, ancak reklamları bir şekilde görmek şartıyla! YouTube Premium, işte bu müzik, film, dizi, eğitim videoları gibi birçok yayını, reklamlar sabote etmeden, "reklamsız" izlemenin yoludur. YouTube Premium yeni bir hizmet mi? Diye merak edenler için söyleyelim; aslında değil...

2015 yılında, YouTube Red, izleyicilerin ücretsiz sürümünde sunulanlardan ayrıcalıklı bir YouTube deneyimi edinmesinin bir yolu olarak piyasaya sürüldü. YouTube Red, reklamsız videolara, yeni orijinal şovlara ve daha birçok ayda 10 $ karşılığında erişebilmeyi sağladı. YouTube Red, yakın zamanda YouTube Premium tarafından revize edildi. Şimdi hem agresif hem de ılımlı YouTube kullanıcıları için avantaj ve dezavantajlara göz atmaya değer.

YouTube Premium Abonelik Avantaj ve Dezavantajları

YouTube Premium, reklamsız videoları izlemenize, arka planda videolar oynatmanıza ve çevrimdışı olduğunuzda bile video izleyebilmenize imkân sağlayan ücretli bir aboneliktir. Ayrıca YouTube Music Premium'a erişmenizi (sadece Premium abonelerine sunulan arka planda çalma özelliği) ve YouTube'un orijinal dizilerini ve filmlerini izlemenizi sağlar.

YouTube Premium aboneliğine eski YouTube Red özelliklerin tümü dâhil:

   Reklamsız videolar

   Videoları arka planda oynatma

   Çevrimdışı kullanım için video indirme

   Tüm YouTube Orijinalleri içeriğine erişim

   YouTube Müzik erişim

YouTube Premium fiyatı ABD'de 12 $ tutarındadır. Ayrıca ayda 18 $ olan ve diğer beş aile üyesine erişimin paylaşıldığı bir aile aboneliğine üye olabilirsiniz. YouTube Premium Türkiye'de de hizmete sunuldu. Fakat YouTube Premium aboneliği neyse ki, $ karşılığı değil. Şimdilik ayda 16,99 TL olarak ücretlendirilen hizmet, üç ay ücretsiz deneme avantajı ile sunuluyor.

Elbette YouTube Premium hizmeti alıp almamak tamamen kişisel tercihinizdir. Fakat bazı duyumlardan haberdar olmanızda fayda var: 2020'de Google, YouTube Orijinallerini izlemeyi ücretsiz (fakat reklam izleterek) kullandırmayı planlıyor. Google, reklamsız YouTube abonelik ve ücretsiz, reklam destekli modellerin eş zamanlı çalışacağını iddia etse de, bazı sektör analistleri aylık Youtube abonelik hizmetinin çok uzun sürmeyeceğini iddia ediyor!


Devamı için tıklayınız ...
Google Reklam Ağında Potansiyel Müşteri Formları Çıkardı!

Google reklem verenler için reklam yayınlamayı ve reklamları ile başarılı olmayı her zamankinden daha kolay hale getirmek istiyor. Geçen yıl bazı büyük Google Reklamları güncellemelerini gördük ve trend bu yıl da sürüyor gibi görünüyor. Google, son yeni bir özellik olarak, potansiyel müşteri formu uzantıları yayınladığını doğruladı. 

Potansiyel müşteri formu nasıl oluşturuluyor? Reklama tıklayan herhangi bir kullanıcı, kişisel bilgilerin doldurulduğu, mobil cihazlara uyumlu bir form görür. Formu doldurarak kayıt yapan kullanıcı, markanız veya firmanız hakkında detaylı bilgi edinerek, ürününüz için talepte bulunabilir. Google, potansiyel müşteri formu reklam türü; yetişkin odaklı (cinsel) içerikleri, alkol, sigara, kumar, sağlık ve ilaçlar ile ilgili içerikleri ya da politik içerikleri kapsamaz. Diğer tüm reklam türleri, Google'ın beklentilerine uyduğu sürece potansiyel müşteri adayları için uygun olmalıdır.

Google'da şirketinizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ararken ilgi çekmenize yardımcı olan potansiyel müşteri formları yalnızca "Arama" özelliğinin bir uzantısı olarak çalışıyor. Bu nedenle tüm hedefleme seçenekleri formunuzun bağlı olduğu kampanya tarafından belirleniyor. Kullanıcı bilgilerini toplayarak potansiyel müşterileri takip etmeye başlayabilirsiniz. Fakat ilan formları aracılığıyla gönderilen bu verileri, reklamların kişiselleştirilmesi için kullanamazsınız.

Potansiyel Müşteri Verileri Nasıl İndirilir?

Potansiyel müşteri verilerini CSV dosyası olarak indirebilir veya potansiyel satış formunuz için webhook (Web Kancası) entegrasyonu oluşturabilirsiniz. 

   Google Reklamları hesabınızda oturum açın

   CSV dosyasındaki potansiyel müşterileri indirin

   Sayfa menüsünde Reklamlar > Uzantılar ve sayfanın üstündeki Uzantılar'ı tıklayın.

   Potansiyel Müşteri Formu uzantınızın altında, Müşteri Adayını İndir'i tıklayın.

Potansiyel müşteri formu dosyasını sık sık indirmeniz gerekebilir, çünkü bunlar yalnızca 30 gün saklanıyor. Ayrıca, reklamınızı yayınladıktan sonra, başlık, işletme adı veya iletişim formu türü gibi daha alakalı bilgilerle zaman zaman verilerinizi güncellemeniz önemli.

Google potansiyel müşterileri yakalama yeteneğine sahip reklam uzantıları ile kullanıcı bir harekete geçirici mesaj butonuna dokunduktan sonra, kişi bilgileriyle önceden doldurulmuş bir formu hızlı bir şekilde Google hesabınıza gönderebilir. Hızlı, mobil olarak optimize edilmiş deneyim, form gönderimini kolaylaştırır ve mobil site potansiyel müşteri formunuza gitme ekstra adımını ortadan kaldırıyor.


Devamı için tıklayınız ...