Google Trends ile Markanızı Konumlandırın

Ücretsiz Google servisleri arasındaki Google Trends, arama kelimelerinin hangi sıklıkla aratıldığını gösterir. Bu durum anahtar kelimelerin araştırılmasında avantajlı duruma geçmenizi sağlar. Hedeflediğiniz anahtar kelimelerin hacim durumları, geçmiş dönemlerdeki hacimleriyle karşılaştırmalı bir şekilde sizlere sunulur.

Google Trends’i Kimler Kullanabilir?

Herkesin kullanımına açık olan bu özel servis, gündemi takip edebilmek ve güncel arama sorgularını görebilmek için idealdir. Servis sayesinde sezonluk olabilecek iniş ve çıkışları da tahmin ederek değerlendirebilmeniz mümkündür. Değerlendirmeler neticesinde ürün ve hizmetlerinizle ilişkili reklam çalışmalarınızı geleceğe yönelik olarak da yapabilirsiniz.

Google Trends aynı zamanda çok çeşitli bir kullanım imkanı sunar. Örneğin, markanızın popülerliğini ölçmek için yeni pazarları belirleyebilir, teknolojinin yeni trendlerini takip etmekten keyif alan hedef kitleniz ile net bir şekilde iletişim kurabilirsiniz. 

Bu özellikler sayesinde anahtar kelimelerin ne kadar popüler olduğunu kolayca anlayabilirsiniz. Google, yıl sonlarında ülkelerde 1 yıl içerisinde yapılan popüler tüm aramaları yayınlar. Yayınlanan bu özel yıl sonu raporlarıyla da sizlere faydalı bilgiler verir.

Google Trends Kullanmanın Püf Noktaları Nelerdir?

Google Trends sayesinde gündemi anlık olarak takip edebilirsiniz. Dijital pazarlama açısından hedef kitlelere yönelik anahtar kelime araştırması yapıyorsanız, trendi yükseltebilecek kelimeleri bulabilirsiniz.

Bu özel servis, elde ettiği verilerini yalnızca Google üzerinden toplar. Diğer arama motorlarından farklı veriler alarak, toplama bir sonucu sizlere sunmaz. Veri değerlendirmesi yapılırken bu detaya dikkat edilmesi gerekir. Farklı arama motoru verileri için o arama motorlarına ait araçların kullanılması daha doğru olabilir.

Google üzerinden gerçekleştirilen arama sonuçları yüksek olduğu için zamana göre trend sonuçlarında ufak değişiklikler olabilir. Bu değişiklikler saat, gün, hafta, ay ve yıllık bazda sürekli olarak değişir. Bu sebeple, değerlendirme sürecine giriş yapıldıysa zaman faktörü göz ardı edilmemelidir. 

Ülke bazında, kategori ve zaman detaylı Google web arama ayrıntılarıyla trendleri görerek bu trendlere göre hareket edebilirsiniz. Trendlere ayak uydurmanız markanızı doğru şekilde konumlandırabilmeniz açısından kritik bir önem taşır. Sürekli değişen trendlere ayak uyduran markanız sayesinde ürün ve hizmetlerinizi güncel bir şekilde hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz. 

Arşiv