YouTube TrueView InStream ve TrueView InSlate adında iki farkı video reklam formatı oluşturdu. InStrem formatı, kullanıcılara reklam videolarının ilk 5 saniyesini izlemeyi zorunlu kılıyor ve 5 saniye sonra kullanıcı isteğine göre reklamı kapatabilip, izlemek istediği videoya dönebiliyor. InSlate formatı ise kullanıcıya 2 veya 3 seçenek sunarak, site içeriğini kullanmadan önce hangi reklamı izleyeceklerine karar vermeleri isteniyor.
Reklam verenler, sadece tamamen yayınlanan reklamlar için YouTube'a ödeme yapıyorlar. YouTube'a göre bu sayede reklam verenler gerçekten kaliteli bir izleyici kitlesine ulaşmış oluyorlar. Aynı zamanda firmalar eski YouTube hizmetlerinden yararlanmayı da seçebilirler.
YouTube'a göre: “bu formatlar birkaç aydır demo şeklinde. Fakat dün itibariyle beta formatından çıktılar. Uygulama beta sürümündeyken reklam verenler arasında, bazı politik otoriteler ve ekstrem spor kamera markası GoPro vardı. GoPro'ya göre: InStream reklamlarının tamamen izlenme oranı %40 civarındaydı ve insanların yaklaşık %60'ı reklamı geçmeyi tercih etti. Lee topar, online pazarlama dalındaki firma yöneticisine göre, sadece tamamen izlenen reklamlar için ödeme yapmak aynı zamanda firma bütçesinde kontrol seviyesini artırmakta. Ayrıca Maryland valisi Martin O'Malley in yeniden seçimi kazanma çabalarında yönetici olarak rol alan Robert Wray'in söylediklerine göre tamamen izlenme oranı %45 civarındaydı.
InSlate formatı, Publicis'in sahip olduğu Vivaki firmasının yürüttüğü bir araştırma baz alınarak oluşturuldu. Bu araştırmada, kullanıcılara izleyecekleri reklamları seçme fırsatı vermenin eski usül video reklamlarıyla kıyasla, farkındalık derecesini bazı durumlarda 4 katına çıkardığı bulundu. Bu format eylül ayında New York'ta bir Google yöneticisi tarafında, IAB MIXX konferansında açıklandı.
VivaKi'ye göre: Hulu, AOL, Yahoo gibi yayıncılar da bu tür bir uygulamaya başlamak için anlaşmalar sağladı. Comcast, CBS, Discovery, BBE, YuME, Warner Bros, Microsoft Advertising, Tremor Media gibi diğer yayıncılar ise, bu yeni tür reklam uygulamasını test etmeye karar verdi. Formatı deneme sürecinde olan firmalar arasında Bank Of America, BlackBerry, Kraft Foods, Procter&Gamble ve Mars şirketleri bulunmakta.