Reklam uygulamaları son derece farklı detaylara sahip olup kullanıcıların ürün hakkında bilgi sahibi olmaları ve talep etmelerini sağlamaları amacı ile şirketler ya da üreticiler tarafından sunulan özel ilanlardır. Reklam kalitesinin artması ise daha fazla kullanıcının talep etmesine ve satışa çıkarılan ürünün de buna paralel olarak talep görmesine etki eder.
Youtube platformu ise bu anlamda firmalara önemli bir destek olması ile biliniyor. Google tarafından geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamaya göre ise bu yaz aylarında yeni AR reklam modelini duyurdu. Yeni uygulama detayı ile izleyen kullanıcıların tanıtılan ürünleri ise kendi yüzlerinde denemesinde de olanak sunulacağı belirtildi.
Google tarafından açıklanan bu yeni uygulamanın kullanıcılar tarafından daha çok dikkat çekerek daha çok kullanım sağlayacağı da düşünülmekte.
Test Uygulamasında Başarı
Artırılmış gerçeklik olarak da ifade edilmekte olan AR kullanıcıların ürünü satın almadan önce sanal alanda denemesine olanak vererek böylelikle ürün almaya ya da almamaya karar vermesi ile ifade edilebilir. Artırılmış gerçeklik sanal dünya içinde avantaj sağlayarak yenilenen teknoloji dünyasında reklamın farklı bir boyutu olarak yer almaktadır.
Yenilenen teknoloji uygulamalarında farklı çalışmalara yer açan Google ise artırılmış gerçeklik uygulamasına YouTube alanında yer açarak uygulama ile kullanıcıların deneyimlemelerine izin veren sistemi sunmaya hazırlanıyor. Uygulamanın YouTube alnında sunulması ise son derece avantajlı bir seçim olup kullanıcılarında daha fazla erişmesi anlamında da gelmektedir.
AR deneyiminin aktif edilme işleminde şirket test uygulamasında kullanıcıların yüzde otuzunun aktifleştiğini ve deneyimden de memnun kalındığı ifade edilmekte. Kullanıcıların deneyimde özellikle ruj tanıtımında seksen saniye kadar deneyimlediğini belirten şirket yakın zamanda uygulamayı birçok alanda aktif hale getirmesi bekleniyor. Fakat bu alanda yapılan işlemlerde kullanıcıların teknolojiye mi yoksa ürüne mi ilgi gösterdiği ise yayının uzun soluklu olarak tüm kullanıcılara ulaştırılması sonrasında belirlenebilecek.
Hali hazırda büyük bir YouTuber ağına sahip olan YouTube platformunun özellikle güzellik alanda yer alan bu ağını ise bu alanda iyi kullanması ve reklam işleminde de bu anlamda önemli bir rol oynaması da bekleniyor.