Yerel televizyon kanalları, genellikle sadece bir ilçe, il, bölge gibi yerlere yayın yapan kanallar olmaktadır. Televizyon reklamlarını, aynı bölgede faaliyet gösteren firmalar veya ulusal çapta zincir mağazalara veya zincir satış noktalarına sahip firmalar kullanmaktadır. Kanalların yayın yaptıkları coğrafik alanda hizmet veren veya üretim yapan firmalar, genellikle yerel halk tarafından da bilinmektedir. Yerel halk, kendi bölgelerinde ürün ve hizmet satışı yapan firmaların, yapısal, ekonomik, Pazar payı, satış miktarı gibi durumları hakkında bilgi sahibidirler. Kendi bölgelerindeki firmaların vizyon ve misyonları, üretim kalitesi, sağlık standartları, ürün ve hizmet bileşenleri gibi unsurlarını da bilmektedirler. Hatta firma temsilcileri, yerel halkla ilişki içerisindedir. Bu yüzden, bu tip firmaların, yerel televizyon reklamlarını değerlendirmesi oldukça avantajlı olmaktadır. Yerel halk zaten firmayı benimsemiş olmakta ve onu tanıdık, bildik olarak değerlendirmektedir. Bu iki unsur, tüketicilerin firmaya güvenmelerini sağlarken, bu tip firmalarla etkileşim halinde olmaktadırlar. Yerel firmalar, halkla ilişkilerini de bu anlamda yani tüketicilerin yerel özellikleri çerçevesinde gerçekleştirmektedirler. Dolayısıyla televizyon reklamlarının tasarımlarında kullanılan bütün etki unsurları bilinenler dâhilinde olmaktadır.
Ulusal veya uluslar arası çapta faaliyet gösteren ve marka haline gelmiş firmalar da bilindiği gibi, pek çok satış noktasına sahip olmaktadır. Büyük markaların satış noktaları da hemen her yerde olabilmektedir. Örneğin, ülkemizde migros, mavi jeans, levis v.b. markalarda olduğu gibi. Bu tip markalar da yerel televizyon reklamları vermektedirler. Ama büyük markalar, yerel firmaların yaptığı gibi, sadece belirli bir yerdeki mağazaları için reklamın tasarlanmasını sağlayıp, yerel kanallara vermemektedirler. Onlar genellikle, ülke temsilcilikleri genel merkezlerinden, ulusal çapta tanıtım kampanyalarının düzenlenmesini sağlamaktadır. Markaların, yapılmasını sağladıkları reklam kampanyaları, ulusal çapta yayın yapan tv kanallarına verilirken, yerel tv kanallarına da verilebilmektedir. Büyük markalar bunu, genellikle, satış noktalarının veya mağazalarının, pazarla ilgili etkinliklerinin arttırılmasını sağlamak amacıyla yapmaktadır. Böylece hem ulusal hem de tüketicilerin, kendilerindenmiş gibi kabul ettikleri yerel televizyon reklamları yapmaktadırlar. Firmaların, kendi bölgelerine yayın yapan televizyonlarda tanıtım yapmaları, onlar için oldukça avantajlı olmaktadır. Tanıtımlar başarılı olmakta ve tüketicilerin firmaya geri dönüşleri daha kısa sürede gerçekleşmektedir. Ayrıca yerel kanalların ücret tarifeleri de, ulusal yayın yapan kanallara göre avantajlı olmaktadır. Yerel medya, reklam kuşaklarını daha etkili saatlerde yayınlayabilmektedirler. Ayrıca, yerel bölgede yaşayan tüketiciler, büyük markaların, kendi il, ilçe veya bölgelerinde bulunan şubelerini de aynı, diğer firmalar gibi kabul etmekte ve güven duymaktadır.