RTÜK yasasında 1 Nisan tarihi itibariyle yürürlüğe giren reklam ve süre zamanlaması konusundaki değişiklikler etkisini göstermeye başladı.
Nar Ajans tarafından yapılan araştırma televizyon reklamlarında toplam spot sayılarında ciddi oranda düşüş olduğunu ortaya koyuyor. 1 – 20 Mart tarihleri arasında otuz televizyon kanalında toplam 323 bin 314 reklam spotu yayınlanırken, 1 – 20 Nisan tarihleri arasında 263 bin 31 adet spot yayınlanmış.
Yeni uygulama, ortalama reklam sürelerini kısaltmış olsa da, bunların yayınlanma sıklıklarını arttırdı. Bundan önceki düzenleme 20 dakikada bir dokuz reklam yayınlanıyordu ancak yeni düzenleme 1 saat içinde 12 televizyon reklamına izin veriyor. İstedikleri şekilde bölme olanakları olan bu sayıyı kanallar istedikleri şekilde bölebiliyorlar. Ayrıca reklam kuşağı dışında da farklı tanıtıcı uygulamalara izin var.
Nar Ajans'ın yaptığı araştırma sadece spot sayısında değil reklam sürelerinde de daralma olduğunu ortaya koydu. Araştırmanın yapıldığı otuz televizyon kanalı içinde 1-20 Mart tarihleri arasında toplan 4 bin 513 saat dolayında reklam yayınlanırken, 1-20 Nisan tarihleri arasında reklam süresi 1425'e gerilemiş.
Yeni düzenlemenin getirdiği en önemli yeniliklerden birisi olan ürün yerleştirme uygulamasına adaptasyon da hızlı bir şekilde gerçekleşti. Diziler başta olmak üzere, canlı yayınlanan spor programları dahil programlarda, ürün yerleştirme uygulamaları gerçekleştirilmeye başladı.
İzleyiciler, sık aralıklarla yayınlanan kısa süreli televizyon reklamlarından şikayetçi olsalar da, yönetmelik mevcut haliyle uygulanmaya devam ediyor.