Ne zamandır RTÜK'ün kuruluş ve yayınları konusundaki hizmetleri TBMM Anayasa komisyonunun gündemindeydi. Her an yasalaşabilir. 4 senede hazırlanan yeni yasa için sektör temsilcilerinin de görüşlerinin aldığı haliyle reklam alanında ki pastayı büyütmesi bekleniyor. Bu yeni yasa ile televizyon kanallarının yirmi dakikada bir reklam kuşaklarını yayınlamasına müsaade ediyor, bir saatte 12 dakika reklamların yayınına izin veriyor.
RTÜK yasasının yeni düzenlemesine göre, 20 dakika normal yayın sürdükten sonra reklam yayınlanabilecek, bir saat süren yayın içinde kanallar bu bir saatin istedikleri yerine reklamları girebilecekler ama bir günlük yayın programının %15'ini geçmeyecek. Bu yeni RTÜK yasasıyla televizyon kanallarının varolan program tipleri tarih olacak, yeni bir program kültürü gelecek. Böylece reklam veren ile izleyicileri mutlu eden kanallar ayakta kalabilecekler.
Yeni RTÜK yasasında reklam sektörünü ve televizyoncuları rahatlatacak, pastayı büyütecek bir diğer konu ise programların ve dizilerin arasına ürün reklamı koymanın önünü açıyor olması, yani gizli reklam yasakları ile bunu yapamayan kanallar, bu yasa ile, program senaryosuna uygun düşen ürün reklamlarını koyabilecekler. Böyle bir yöntemle, yayınlanan reklamın RTÜK'e düşen pay ödendikten sonra reklam yayınlanabilecek. Ama gizli reklamı buna rağmen yapan kanallar yine ceza yiyecek. Bir diğer yenilik ise, reçetesi olmayan ilaçların reklamları televizyon ve radyolarda çıkmıyordu fakat bu yeni yasa ile bu da değişiyor.