Daha önce, online müşteri görüşlerinin arama motoru sıralamalarını etkilemeye başlayabileceği şeklindeki sosyal izlenirlik (reyting) hakkında yazmıştık. Bu yazımı şunları ifade ederek bitirmiştim: “benim görüşüme göre Google... çekirdek algoritmasına sosyal görüşleri gerçekçi bir biçimde entegre etmeye başlayacaktır ”. Elbette kendimi asla bir kahin olarak görmedim ancak Google’ın son lansmanına göre şunu söyleyebilirim ki, tahminim doğruymuş Sosyal ağlardaki kullanıcılara beğendikleri içeriklere “destek” verme olanağı sağlayan “Like” (beğen), “Digg” (dürtmek) ve “Fan” (hayran ol) butonlarına benzer şekilde, Google son olarak “+1” butonunu kendi arama motoru üzerinden kullanıma sunmuştur. Bu +1 butonu kullanıcılara kendi reklamlarını başkalarına tavsiye etmek için tıklama olanağı sunmaktadır. Google reklamlarındaki +1” butonunu görsel bir imgesel örnek kullanarak Anlatalım. Hikaye şöyle gelişmektedir: Brian geçen yaz Madrid’e gider ve belirli bir otelde zaman geçirir. Oteli çok sever ve kendi ağındaki arkadaşlarına tavsiye etmek için +1 butonuna tıklar (aşağıdaki gibi) Brian’ın arkadaşı Ann İspanya’da tatil yapma planları yapmaya başlar, konaklama için arama yapar ve Brian’ın kalmış olduğu otelin reklamı önüne gelir. Bunun dışında, reklam, arkadaşı Brian’ın bu sayfayı tavsiye ettiğini gösterir şekilde biraz daha farklı görünmektedir (Briant bunu +1’ledi). Sonra Ann kendi kendine düşünür, “Pekala, eğer Brian bunu tavsiye etmişse, bende bir bakmalıyım” der ve hemen reklama tıklar. +1’leme kullanıcı inisiyatifli bir süreçtir ve ancak kendi Google hesaplarına giriş yapmış olan kullanıcılara gösterilecektir. Bu değişim bütün reklam verenleri etkileyecek ancak buton reklam verenin kontrolündeki kopyanın hemen yanında görüneceğinden reklam metni bundan etkilenmeyecektir (gösterildiği gibi). Şunu unutmamak gerekir ki bu +1 butonları sadece arama sonuçlarında görüntülenmeyecektir. Google hali hazırda kullanıcıların reklamın kendisinin olduğu sayfaya geri dönmeksizin içeriği tavsiye etmelerini sağlayacak, web sitelerine / web sayfalarına konulabilecek bir +1 butonu versiyonu üzerinde çalışmaktadır. Reklam verenler web siteleri için +1 verilmesi uygun olduğu zaman bilgi almak için oturum açabileceklerdir. Bu google reklamı verenler için ne anlama gelir? Google reklam verenlerin bu eklentiyle birlikte kendi web sitelerinde çok daha nitelikli müşteri geri dönüşleri alacaklarından emin. (mesela, bir arkadaşınızın bir reklamı tavsiye ettiğini gördüyseniz, bu reklama tıklama ihtimaliniz çok daha yüksek olacaktır). Google reklam verenlerin aynı zamanda bu +1 bilgi notları zaman içerisinde arttıkça tıklanma oranında (CTR) da genel bir artış görmelerinin mümkün olacağını ifade etmektedir. Google +1 butonunun kalite puanlarını veya sponsor reklam sıralamalarını etkilemeyeceği konusunda çok net açıklamıştır; aynı elemanlar (kullanıcı deneyimi ve ilişki) kalite puanlarını belirlemede kullanılacaktır. Bu Google organik sıralaması için ne anlama gelmektedir? +1 butonu, Google’a kullanıcılarına daha fazla ilişkili sonuç sağlamaya yardım etmeye yöneliktir. Bu normal bir sonuçtur. Bu uygulama Google’ın, kendi organik sıralamalarını optimize etmeye yarayacaktır. Aslında Google 2010 yılı başından itibaren sosyal ağlardan gelen verileri organik konumlandırmaya bilgi sağlayacak “sinyaller” olarak kullandığını belirtmiştir: “2010 Ocak ayından bu yana, Twitter gibi sosyal medya sitelerinden alınan verileri organik arama sıralamasındaki sinyaller olarak kullanmaktaydık. Şimdi ise, +1’leri organik aramada kullanıcıların arkadaşlarından veya bağlantılarından gelen tavsiyeleri bulmalarına yardımcı olacak bir ilave sinyal olarak kullanacağız şekline açıklama yapılmıştır”. Özetleyecek olursak, sizin sitenizin “+1’lenme” miktarı potansiyel olarak sizin arama sıralamanız üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilecektir. O zaman “+1”lenmek için ne yapmak lazım? Google adwords reklamınızın ilgi çekici ve sizi en iyi ifade edcek bir metin olduğundan mümkün olduğunca optimize edilmiş olduğundan emin olun. Hepsinin ötesinde, sitenizin kullanıcının kendi arkadaşlarına tavsiye etmek istediği ilişkili ve özgün içeriği sunduğundan emin olun. Sitenizii eğer ki rekabette öne çıkaracak ve olumlu müşteri geri dönüşlerini maksimize edecek ilave fırsatlar var mı belirlemek için yeniden düzenleyin. Kaç tane +1 aldığınızı nasıl bileceksiniz? Ne yazık ki henüz bildirim (raporlama) uygulamada değil. Yine de, Google’ın söylediğine göre bildirim Google AdWords hesabınız içerisinde yakın zamanda uygulamada olacak. Bu raporlamanın ne derece ayrıntılı olacağı (veya olmayacağı) halen kesin değildir, ancak ideal olanı optimizasyonlara potansiyel olarak kılavuzluk etmeye yarayabilecek şekilde, +1’ler alan reklamların veya anahtar sözcüklerin bazılarının madde madde dökümünü görebileceğiz. Bu arada bu yeni eklentinin etkilerini görmek için sabırsızlanıyorum!

Arşiv

Etiketler