Geçen hafta İngiltere doğrudan Pazarlama derneği başkanı Scott Logie doğrudan pazarlamanın yeni dijital dünya ile oldukça iç içe girdiğini açıkladı. Aynı zamanda Occam Firması'nın strateji direktörü olan Scott Logie şunları söyledi: “Yeni teknoloji müşteriyle iletişimi çok daha farklı bir boyuta taşıdı. Bunun sonucu olarak da doğrudan pazarlama daha önce iş alanında ulaşamadığı kadar geniş bir kitleye ulaştı.”

“Sosyal medya ve mobil pazarlamadan deneysel ve davranışsal hedeflere kadar her yerde, doğrudan pazarlama, müşteriler ve iş kolları için, göze çarpan ve geniş çaplı uygulama imkanlarına sahip.” Şimdilerde, her doğrudan pazarlayıcı kendi hayatını sürdürebilmesi için gerçek posta sisteminin yanında dijital kanalları da kullanmak zorunda.

Ajansları ve temsilcileri kapsayan, konuştuğum birçok doğrudan pazarlayıcı, Doğrudan Pazarlama Derneğii'nin dijital yolları bir tehdit yerine imkan olarak kabul etmede yavaş kaldığını söyledi.

Logie'nin sosyal medya ve doğrudan pazarlama konusunda yaptığı açıklamalara katılmamak mümkün değil.. Geçen hafta Hollandalı posta ve paket servisi firması TNT'nin büyüme planlarının ciddi anlamda daraldığını açıklaması ile aşikar şekilde kanıtlanmış oldu.

Aynı zamanda Royal Mail firması da posta işlerinin hacimce 6 ayda %5 oranda düştüğünü ve karlarının azaldığını açıkladı.

Doğrudan Pazarlama Derneği, Sosyal Medya Konseyi'ni de kurarak şimdiden bir gelişme göstermiş durumda. Ama yine de, cemiyet fiziki posta alanındaki gerilemeyle orantılı olarak dijital pazarlama alanında harcadığı eforu artımak durumunda..  

Arşiv

Etiketler