Türk Meslekler Sözlüğü yeni bir meslek olan Sosyal Medya Uzmanlığı'nı meslekler listesine ekledi. Şirketlerin sosyal medyadaki faaliyetlerini yürüten kişileri  “Sosyal Medya Uzmanı” olarak tanımlıyordu. Türkiye İş Kurumunun Türk Meslekler Sözlüğüne “2432.06″ meslek koduyla alınan “Sosyal Medya Uzmanı”nın Meslek Ana Grubu “Profesyonel Meslek Mensupları”, meslek alt ana grubu da “İş ve yönetim ile ilgili profesyonel meslek mensupları” olarak belirlendi.

Sözlükte, meslek grubu için “Halkla ilişkiler ile ilgili profesyonel meslek mensupları”, gereken minimum eğitim düzeyi de “Lisans” olarak belirlenen “Sosyal Medya Uzmanı”nın meslek tanımı ise şöyle: “Sosyal medya ağlarında marka ve firma ya da şahıs hakkında konuşmaları takip eden ve sosyal ağlarda firma ve marka hakkında neler yazıldığını takip ederek buna uygun iletişim stratejisi belirleyen ve uygulayan kişi”. Sosyal Medya uzmanının görevleri şöyle sıralanıyor; Sosyal medya ağlarını takip etmek, Çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirmek, uygun stratejileri belirlemek, Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirmek, Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretmek, uygun olan iletişim stratejilerini belirlemek, Sosyal medya ağlarında çalıştığı firma, marka ve kişi hakkındaki farklı kişi ve kurumlar tarafından oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirlemek, Uygun olmayan içerik, durum ve izlenimlere gerektiğinde müdahale etmek, Bloglar oluşturmak, içerikleri hazırlamak ve yayımlamak, Rakiplerin sosyal medyadaki aktivitelerini takip etmek, Ürün deneyimine ilişkin çalışmalar yapmak, Mesleği alanındaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak.

Arşiv

Etiketler