Dijital haberciliğin yaygınlaşmasıyla basılı yayınların tirajlarındaki düşme hızla artıyor.
2010 yılı Dünya Gazete ve Haber Yayıncıları Derneği'nden elde edilen bilgiye göre geçtiğimiz yıl dünya çapındaki gazete tirajlarının yüzde 1.7 oranında düşüş göstererek 519 milyona gerilediği belirtildi. Son 5 yılı inceleyen araştırmacılar gazete sektörü okuyucularının dijital yayıncılığa yöneldiğini, bilgiyi internetten almayı tercih ettiğini ortaya koydu. Reklam gelirlerindeki tablo ise geçen sene verilerine bakıldığında önceki yıla kıyasla yüzde 3 oranında düştüğünü gösteriyor. Diğer yandan 2006 ile 2010 yılları arasındaki gerileme yüzde 23′e ulaştığı belirtiliyor.