Bir reklam ajansı birimlerinin reklam konusunda, onca uzmanlaşmış olduğu, onca eğitim ve deneyimlerden geçtiği düşünülünce, hele bir de, her reklam kampanyasından önce, bir dizi reklam analiz çalışmaları, kreatif direktörlerin kontrolleri, gözden geçiren birimlerin birbirinden farklı uzmanlıkları ve bakış açısı da eklenince, yanlış anlaşılan reklam diye bir şeyin olamayacağı açıktır. Bilinçli olarak planlanmış ve tüketicilerin ilk karede, ne düşünecekleri belirlenmiştir. Hatta ilk kare yanlış anlaşılma üzerinden tasarlanmış ve bu yanlış anlaşılmaların kaç saniye sürdürüldükten sonra, reklamın diğer kısmını gösterecekleri belirlenmiştir. Bu bir etki güçlendirme, ürün veya hizmetin akılda kalmasını, unutulmamasını sağlama çalışmalarıdır. Bir reklam kampanyasının tüketiciler tarafından yanlış anlaşılması için, reklamın komple tasarımı izlendikten sonra, reklam ajansının planladığı mesajların dışında, mesaj vermesi halinde olabilmektedir. Yani ancak o zaman, bir yanlış anlaşılmadan söz edebiliriz.
Aslına bakılırsa, reklam tasarımı komple görüldükten sonra da, reklamın farklı mesajlar iletmesi halinde, tüketicilerden gelen tepkilere yönelik olarak açıklama yapan, reklam ajanslarına şüphe ile bakmak gerekmektedir. Çünkü bir reklam kampanyası en ince ayrıntılarına kadar incelenerek, sözcükleri, ifadeleri, cümleleri, hareketleri, görüntüleri hatta görüntülerdeki en ufak bir nokta bile incelenerek, bilinçli olarak kullanılmaktadır. Şu durumda, reklam ajansının “ya aslında biz bunu demek istememiştik” deme şansı yoktur. Bu aynen şu örneğe benzemektedir; Sahil sularına petrol'ün sızmasına neden olan bir firma yüzünden, hem sahil hem de deniz suyu simsiyah kesilmiştir. Onca temizleme çalışmaları, denizi kirleten atıkların temizlenmesi için yeterli gelmemiş ve yerel halk huzursuz olmuştur. Böyle bir ortamda, aynı bölgede reklam kampanyası düzenleyen ve güneş kremi satan bir firma, otobüslerin üzerine, güneşlenen bir kadın ve kremi tanıtan afişler uygulamıştır. Halk reklam afişlerine tepki göstermiş ve onlarla dalga geçildiğini belirtmiştir. Oluşan tepkilere cevap veren reklam ajansı, reklamlarının yanlış anlaşıldığını, aslında böyle bir amaçları olmadığını belirtmişlerdir.
Yanlış anlaşılan bir reklam, ancak bu şekilde gerçekten yanlış anlaşılabilir. Diğer türlerde ki mesajların hepsi planlanmıştır. Aslında yukarıdaki örnekte de, reklam ajansının, “reklamlarım yanlış anlaşıldı” demesi de tuhaftır. Çünkü bölgede gerçekleşen olay, halkın olaya bakış açısı, rahatsızlığı bellidir. Hiçbir analiz yapmadan bile, bunun biliniyor olması gerekmektedir. Fakat reklam ajansı, böyle bir ortama, böyle reklam afişleri hazırlamıştır. Acemi reklamcılar bile, bu ortamda bu afişlerin tepki toplayacağını bilebilirdi. Bu yüzden reklam ajansının açıklaması çok ta inandırıcı değil. Bu reklam kampanyasının tepki üzerine tasarlanmış olma ihtimali, daha çok güçlü kalmaktadır. Reklam ajansı, tepki gösterilmesini ve reklamın böylece unutulmamasını sağlamaya çalışmış olabilir.