Geçtiğimiz sene hemen her yerde haber olan, reklam ve pazarlama sektörlerini yakından ilgilendiren, yeni bir ürünün üretildiğine yönelik bir duyuru yapılmıştı. Dünyanın en çok bilinen teknoloji markalarından Xerox markası, 150 derecelik ısıyla eriyen plastiğin formuna zarar vermeden, 140 derecelik ısıyla iletken elektronik devreler üretmişti. Ürün “Gümüş Kurşun” olarak adlandırılmış ve bunun kumaş, plastik, film gibi yüzeyler üzerine basılabileceği ifade edilmişti. Elektronik devreler insanların giysileri üzerine basıldıktan sonra, bilgisayar tarafından kontrol edilebilen, birbirinden farklı reklam mesajlarını iletebilecekti. Elektronik devreler aynı zamanda, form baskısı yapan bir yazıcıda, doküman basar gibi basılabilecek, enerji depolama özelliklerine sahip güneş enerjisi hücreleri, plastik yüzeylere basılabilecekti. Aslında günümüzde bu ürünün bir benzeri bulunuyor. Silikon bazlı çip olarak bilinen ürün. Fakat bunun üretim maliyeti çok yüksek olduğu için, firmalar bunu kullanamıyor. Xerox aynı zamanda, ürettiği ürünün maliyetinin her ölçekteki firma tarafından rahatlıkla kullanılabilecek kadar uygun olduğunu ifade etmişti.
Geçtiğimiz sene, aynı zamanda Xerox, ilgilenen firmalara çağrı yaparak, üretici ve uygulamacılara örnek malzemeler sunacağını, üretilen teknolojinin test edilmesi ve uygulama alanlarının geliştirilmesine izin vereceğini duyurmuştu. Fakat o günden bu güne, ne ürün geliştiriciler, ne uygulamacılar, firmalar veya Xerox'tan üretilen ürünle ilgili gelişmelerden söz eden her hangi bir haber yapılmadı. Duyuru ilk yapıldığında, neredeyse bütün medya organlarında haber olarak yer almıştı. Aslında oldukça ilginç görüntülerin ortaya çıkmasına neden olacak bir üründen söz ediliyordu. Sokaklarda yürüyen insanların giysilerinden gelen, reklam mesajları duyulmaya başlayacaktı. Reklam ajanslarının bugün, diğer mecralar için yaptığı yaratıcı tasarımlara bakıldığında, yeni üretilen ürünün açacağı yeni mecra, sıra dışı tasarımların yapılmasına olanak tanıyacaktı. Gerçi her ne kadar bununla ilgili bir gelişme bize yansımadıysa da, bu durum, ürün geliştiricilerin, uygulamacıların bu ürünle ilgilenmediği anlamına gelmiyor. Belki de hala ürün üzerinde ki çalışmalarını sürdürüyor, istenilen bir sonuç elde edilmeye çalışıyordur.
Ama önümüzdeki zamanlarda, teknolojiyle birlikte yepyeni reklam mecralarının ortaya çıkacağı, bunların kesinlikle sıra dışı ve çarpıcı olacağı kesin. Onun üzerine yeni teknolojiler, ürün geliştiricileri tarafından eklenecektir. Şimdi de bazı ürünlerden söz ediliyor zaten, içinde kaç tane hap olduğunu söyleyen akıllı ilaç kutuları, çantalarda taşınmak üzere katlanabilen ekranlar, uygun maliyete sahip RFİD etiketler, kitap okuyucuları, akıllı ambalajlar, yakın tarihte, insanların yaşamlarına yeni motifler katacak olan gelişimler arasında yerlerini almaya hazırlanıyorlar. İleriki zamanlarda yaşam koşulları, insanların bedensel aktivitelerini azaltacağı gibi, hemen her şey algılara ve zihinlere seslenmeye başlayacak. Reklam sektörü de inanılmaz sayıda mecra için çalışmaya başlayacak. Her birine özgü yaratıcı tasarımlar, çarpıcı, dikkat çekici mesajlar, görüntüler, imajlar üretmeye başlayacaklar. Daha canlı ortamlarda, hemen her şeyin konuştuğu, mesajlar verdiği eşyalar, malzemeler, ürünlerle birlikte yaşamaya başlayacağız.