Google'dan önce, tüm dünyada en çok kullanılan yahoo, Google'ın ortaya çıkması ve kullanıcılar tarafından daha çok tercih edilmesiyle bulunduğu konumu kaybetti. Ama eski konumunu yeniden kazanmaya çalışmak için yeni sistemler geliştirerek, rakiplerini alt etmek yerine, elindekileri en iyi şekilde değerlendirmeyi tercih etti. İnternetin ilk arama motorlarından biri olan Yahoo, son zamanlarda, diğer arama motorlarının reklamcılıkla ilgili geliştirdikleri sistemleri takip ederek onlara uyum sağlamaya başladı. O da diğerleri gibi oluşturduğu reklam alanlarını markalara kullandırıyor. Buna paralel olarak yahoo, Türkiye'ye özgü yeni ara yüzüyle internet kullanıcılarının karşısına çıktı. Sürekli yenilik yaparak, kullanıcılarının sıkılmadan vakit geçirmelerini sağlamaya çalışıyor, bunun için yeni ara yüzünde sosyal paylaşım ağları dikkat çekiyor.

Kullanıcıların kolayca istedikleri sosyal ağlara erişebilmelerini sağlamak için sol tarafta en popüler olanları göstermiş. Neredeyse reklamın standart yeri haline gelen sağ taraf ise bu tip çalışmalara ayrılmış durumda. Orta kısım, kullanıcının en çok dikkatini çekeceği düşünülen ve gerçekten de öyle olan haberlere ayrılmış. Yahoo, yeni ara yüzüyle aslında oldukça kullanışlı ve hoş görünüyor. İnternet reklam kampanyaları konusunda, diğerlerine göre daha avantajlı koşullar sunabiliyor.Tanıtım biçimlerinde şeffaflık ile müşteri memnuniyetine önem veren yahoo, reklam veren müşterilerine özel paneller açarak kendi reklamlarını takip etme, açıp kapama, günlük bütçelerini ayarlama olanaklarını sunuyor. Tıklama ücretleri de firmaların bütçelerini zorlamayacak şekilde ayarlanmış durumda. Bu şekilde, internet üzerindeki rakipleriyle mücadele eden yahoo mücadelesini kıyasıya değil de elinde olanları en iyi şekilde değerlendirerek sürdürüyor. Firmalar, bu tip alanları uygun fiyatla kullanabildikleri gibi harcadıkları bütçenin her kalemini takip edebildikleri için tercih edebiliyorlar.  

Arşiv

Etiketler