Yahoo ve Microsoft arasında gelişen beraberliğin temelleri geçen sene atılmıştı, şimdi Yahoo yaptığı resmi açıklamada Amerika ve Kanada içinde gerçekleşecek arama motoru hizmetlerinde organik sonuçlar için Bing altyapısını kullanacağını açıkladı. ComScore'dan yapılan açıklamaya göre Yahoo'nun yapacağı geçiş ile Microsoft Bing arama motoru ile Amerika Birleşik Devletlerinde gerçekleşen web aramlarının %28'sine hizmet etmiş olacak, bunun yanında Google aramaların toplamının %62'sine hizmet vermeye devam ediyor.
Yahoo Arama Motoru Ürünleri ikinci başkanı Shashi Seth'in yaptığı açıklamaya göre, Yahoo'nun masaüstü ve mobil cihazlar tarafından gerçekleşecek web, görsel ve video aramalarında Bing motoru kullanılacağını, altyapı geçişine dair ise tarihin belirlenmediğini belirtti. Bununla beraber, reklam verenler için pilot bir çalışmaya başladıklarını, Microsoft adCenter platformunu kullanarak reklam kampanyalarını test ettiklerini, yapılacak olan pilot uygulamaların ve testlerin ardından Kasım ayı itibari ile arama motoru ve network reklamları için Yahoo'nun tamamen Microsoft altyapısını kullanacaklarını belirtti.
Bu haber ayrıca webmasterlar ve arama motoru optimizasyonu yapan firmalar tarafından beğeniyle karşılandı, Yahoo şimdiden arama motoru optimizasyonu için Bing'e ait Webmaster rehberini öneriyor.