Microsoft artık Kanada ve Amerika Birleşik Devletinde Yahoo'nun arama motorlarını tüm yönleriyle desteklediğini açıkladı. Böylece Microsoft arama motorlarına para ödemekten kurtulup hem de kendi “Reklam Merkezine” kavuşmuş oldu.

Bugün itibariyle reklam verenler, Yahoo arama motoru ve Bing'e reklam vermek için tek reklam merkezi hesabına sahip olacaklar. Bu gelişmelerle, Bing ve Yahoo ortaklığı, Google'ın adWords adındaki arama motorlarında kullandığı reklam platformuna ciddi bir rakip teşkil edecek. comScore web sitesine göre; Yahoo ve Microsoft ortaklığının arama motoru reklamcılığındaki toplam market payı %28 civarında. Bu figür Google söz konusu ise %66'ya çıkıyor.

2009da start alan ve 1 yıllık bir birleşim süreci geçiren Yahoo ve Microsoft; teknolojilerini, reklam anlaşmalarını hatta kadrolarını bile paylaşmış durumdalar. Amerikan piyasasına yapılan bu girişten sonra, Yahoo ve Microsoft ortaklığı global Avrupa piyasası gibi global pazarlara açılma niyetinde.

Microsoft'un arama motoru reklamcılığı bölüm başkanı olan David Pann'ın blog sayfasında yaptığı açıklamaya göre, rekabetin ve yeni reklamcıların pazara girişiyle tık başına kazanılan miktar kısa dönemde artacak. “Reklam verenler, girilen anahtar kelime başına yapılan ücretlendirmeyi denedikçe, yükselen bu fiyatlar birkaç hafta içerisinde kesinleşebilir.”

Söz konusu iki şirketin arama motoru ittifakı, bazı reklam verenler için Premium hesap oluşturma kararı aldılar. Bu hesaplar Yahoo ekibi tarafından yönetilecek. Pann'ın açıkladıklarına göre gerekli altyapı çalışmaları çoktan yapılmış durumda. Ortaklık aynı zamanda küçük ve orta ölçekli reklam verenler için bir “Geçiş Merkezi” hazırlamış durumda buradaki amaç ise bu firmaları yavaş yavaş asıl “Reklam Merkezine” hazırlamak.

Arşiv

Etiketler