ABD'de 1 Şubat'ta yapılacak olan 2015 Super Bowl Amerikan Futbolu Şampiyonası için, yüzlerce firma yüzlerce reklam hazırladı ve Super Bowl, ABD'de reklam yayınlanması en pahalı etkinliklerden biri. Volvo, bu etkinlikte yayınlanmak üzere bir reklam hazırlamak yerine, bütün araba reklamlarının temelinde araba satma amacı olduğunu, Volvo'nunsa insanlara önem verdiğini anlatan bir kampanya tasarlamış.

Volvo'nun kampanyasının ismi "Kime Bir Volvo Vermek İstersiniz?". İzleyicilerin, Super Bowl esnasında bir araba reklamı çıktığı anda, #Volvocontest hashtagiyle kime bir Volvo XC60 araba vermek istediklerini belirten bir tweet atmaları isteniyor. Tabi ki, buradaki en can alıcı nokta şu: İnsanlar, Volvo için tweet atmayı Super Bowl'daki araba reklamlarını izlemeye tercih ederse, Super Bowl'daki hiçbir araba reklamı doğru düzgün izlenmeyecek demektir. İnsanlar diğer araba reklamlarının çıkmasını, Volvo'ya tweet atmak için bekliyor olacaktır.

Fikir diye biz buna deriz. Ama böyle bir şey, her ülkenin rekabet yasalarına uyan bir durum mudur, orasını bilemeyiz.

Kampanyanın tanıtım filminde, sanki Volvo diğer araba markalarına "Aman ne saçma işler yapıyorsunuz" dermiş gibi bir hava yaratılmış. Tanıtım filmine baktığımızda, Super Bowl için hazırlanan araba reklamlarından bahsedilirken en eski model televizyonları görüyoruz. Burada da Volvo, geleneksel reklam formatlarını ve diğer araba reklamlarını hantal ve demode bulduğunu ifade ediyormuş gibi geldi bize. Kampanya tanıtım filmleri, Grey reklam ajansı tarafından tasarlanmış.

 

 

 

 

Arşiv

Etiketler