\"volkswagenGeçen yılın sonlarına doğru, Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in ABD'de yeni çıkacak olan 2010 Golf GTI Mark VI modeli için piyasaya sürülen yeni iPhone uygulaması, markanın ve üreticinin reklam ajansı AKQA Mobile'a göre iPhone uygulaması ile tercih edilen reklam ve tanıtım yoluyla büyük bir başarı elde edildiğini vurguladı.

AKQA'nın mobil reklam kampanya direktörü Dan Rosen, geleneksel bir otomotiv reklam ve tanıtım kampanyasına göre iPhone Tanıtım Uygulmasını %97 oranında daha az bir satış başına maliyet çıkardığını söyledi.

Volkswagen için hazırlanan iPhone uygulaması aslında; "Real Racing" adlı yarış oyununun VW GTI aracı için hazırlanmış bir versiyonu. iPhone oyunun normal sürümü ücretli olmasına rağmen, "Real Racing GTI" sürümü ücretsiz olarak dağıtıldı. VW GTI için dağıtılan oyunda sadece GTI modeli ve varyasyonları seçilebiliyor, böylece aracın bütün detayları ve özellikleri oyun içinde tanıtılmış oluyor.

Ayrıca bu uygulamayı kullanan iPhone kullanıcıları en yakın VW bayisine aracın tanıtımı için oyun içinde otomatik olarak davet edilmektedir. Ayrıca bu iPhone reklam ve tanıtım uygulaması sayesinde, yapılan satışlarda reklamın etkinliğide doğrudan ölçülebilmekte. AKQA'nın mobil reklam kampanya direktörü Dan Rosen bu reklam faaliyeti sayesinde yapılan satışların %50'sini yeni Volkswagen müşterilerine yapıldığını açıkladı.

Bu reklam ve tanıtım faaliyetinde iPhone uygulamasının hiçbir bölgesinde kullanıcı telefonuna yükleyene kadar Volkswagen sponsorluğuna dair bir ibare ve ilişki gözükmüyor.

Şu anda birçok büyük marka ve kuruluş reklam ve tanıtım yapmak amacıyla iPhone uygulamalarına yöneliyor. Böylece hem maliyetleri düşürmekle kalmayıp aynı zamanda kitle ve bölge hedefi yaparak müşterilerine daha rahat ulaşıyorlar.

Arşiv

Etiketler