Vodafone ve MedyaNet mobil reklam satışları konusunda stratejik işbirliği anlaşmasını imzaladı. Anlaşma Vodafone Türkiye tarafından pazara sunulacak olan reklam envanteri, satış koordinasyonu ve yeni mobil ürün geliştirilmesi konusunda da iki şirketin işbirliği yapmasını kapsıyor. Bu ortaklık sektörde bir ilk olma özelliğini de taşıyor; ilk defa bir online bir reklam firması, bir operatörün mobil reklam mecralarını satacak. Bu mobil reklamcılık sektörünün gelişimi için de gelecek vaat eden bir anlaşma.
MedyaNet, Hürriyet, Milliyet, E-Kolay, Fanatik, Ekşi Sözlük, DipNot.tv gibi birçok mobil sitenin ve iPad uygulamalarını pazara sunuyor. Mobil reklamlar için de bu alanda uzman ve deneyimli bir ekip kuran şirket böylece internet reklamcılığı alanındaki deneyimlerini mobil reklamcılık ile bir arada kullanacak. Mobil envanterinde Hürriyet, Milliyet, Fanatik ve E-Kolay gibi 20 mobil uygulama bulunduran şirket aylık 40 milyon sayfa gösterimine sahip. Bu özelliğiyle de Türkiye'nin en güçlü ve geniş mobil gösterim ağını bünyesinde barındırıyor. Mobil envanterini ayrı bir marka altında toplayan ve buna ‘Mobia' adı veren şirket böylece reklamverenlere bir mobil dünya da sunuyor.
İşbirliği ile pazara sunulacak olan en önemli yenilikler Vodafone'un geniş çaplı veritabanına gönderilecek olan hedefli SMS'ler ve Mobia adı verilen marka. Vodafone “Etrafımda Ne Var?”, “Taksi” gibi iPhone uygulamalarının reklam alanları da sunulacak olan yeniliklerden. Farklı konulardaki Vodafone SMS paketleri de reklamverenlerin hedef kitlelerine doğrudan ulaşmalarını sağlamak amacıyla kullanıma sunulacak. Anlaşma ile reklamverenlerin hedef kitleleriyle doğrudan iletişim kurmalarını sağlamak ve bu amaç doğrultusunda yeni uygulamalar sunulması hedefleniyor.