Microsoft'un 13.000 kişi üzerinde yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin bilinçli olarak paylaştıkları bilgi ve markaların tüketiciler hakkında topladıkları bilgi miktarı arasında fark var.
Araştırmaya göre, kullanıcıların %57'si doğum tarihi ve adresi, %50'si de yaşı hakkında bilgi vermekte bir sakınca görmüyor. Tüketicilerin %61'i şahsi veri paylaşımı karşılığında nakit ödüller isterken, %59'u da veri paylaşımı karşılığında hizmet ve ürünler için puan toplanabilmesinin iyi olacağını düşünüyor.
Microsoft Advertising Büyük Britanya Genel Müdürü Owen Sagness'e göre, reklam ajansları ve markalar veri kullanımında sınırlara saygı göstermeli ve veriyi, tüketiciye anlamlı deneyimler sağlamak amacıyla sorumlu bir şekilde kullanmaya odaklanmalı. Veri kullanımı konusunda şeffaf olan (yani ne tür veriler topladığını ve bunları nasıl kullanacağını müşterilerle paylaşan) ve bu verileri toplamak için müşteri rızası arayan markalar daha sadık bir müşteri kitlesi edinebilecekler.