Millward Brown ve The Futures Company tarafından hazırlanan Value-D adlı tüketici araştırmasına göre Amazon en değerli marka. Tüketicilerin istekleriyle fiyatların dengesini inceleyen raporda Amazon, fiyat politikası ile marka algısını etkili bir şekilde dengelemesi açısından başarılı bir marka olarak ilk sırada yer alıyor.
Rapora göre yüzde 7'lik bir tüketici kesimi fiyata göre satın alma gerçekleştiriyor. Yüzde 81'lik bir oran ürünleri satın alırken markaya önem veriyor. Raporda durgunluk sonrasında tüketicilerin gerçekleştirdikleri harcamalarda tedbirli olsalar da, fiyatların tek başına etkili olmadığı da belirtiliyor.
Millward Brown Global BrandZ Direktörü Peter Walshe günümüzde bazı markaların tüketiciler tarafından yüksek fiyatlı algılandığı endişesi taşıdığını, bazı markaların da düşük fiyat algılaması nedeniyle daha az kar elde ettiklerini düşündüklerini belirtiyor. Günümüzde asıl önemli olan noktanın tüketicilerin ödemeyi kabul ettikleri fiyat ile bir markaya dair beklenti ve istekleri arasında denge kurulması gerektiğinin altını çizen Walshe'a göre Value-D markalar açısından açıklarını görebilecekleri ve böylece satış potansiyellerini yükseltmeye yönelik çalışmalarını yönlendirebilecekleri veriler sunan bir yardımcı.
Value-D markaları ayırırken daha pahalı ve daha ucuz kriterlerini kullanıyor. Fiyatı düşük olan markalar tüketicilerde satın alma isteği yaratmıyorsa “az değerli” şeklinde algılanmaya devam ediyorlar. Fiyat konusunda hassas olan marka kategorilerinde ise bir marka kuvvetli satın alma isteği doğuruyorsa “ödenen paraya çok değer” olarak nitelendiriliyor. Bir diğer kriter ise, yüksek fiyatlı ürünlerin bu fiyatı hak etme ya da sadece yüksek fiyatlı olma özelliği. Fiyat – talep/istek birleşiminde her marka 100 optimum değere sahip. Bu değerin üzerindeki puanlar markanın gücünü ortaya koyuyor.
Value-D'ye göre en değerli on marka sırasıyla Amazon, Colgate, Nokia, Pampers, Visa, Coca-Cola, Microsoft, McDonald's, Nescafé ve Lidl şeklinde sıralanıyor.