Kanada'da El Furniture Warehouse adlı bir restoran, insanların montlarını yoksullara bağışlamasını sağlamak için afişler tasarlamış ve afişlerin altına da asma yerleri koymuş. Afişlerde, büyük harflerle "Üstündeki Mont Berbat" yazılmış ve altta da daha küçük harflerle "Yorgun, yaşlı, eski püskü, kepaze montunu bağışlamak için buraya as veya restoranımıza gel" denmiş ve restoran adresi de yazılmış.

Reklamdaki üslup bize şunu da düşündürdü: Bu afişlerin önünden geçen yoksul birisi, belki de bu montlardan birine ihtiyacı olan birisi acaba ne düşünür? Reklamdaki ifadeleri çok ciddiye alacak olursak, "Kötü ve giyilmeyecek durumdaki kıyafetleri yoksullara verelim" gibi bir anlam da çıkabilir; ama mizahi üslup bazen iki tarafı keskin bıçağı andırabilir ve böyle bir ton olması o anlamın kastedildiği anlamına gelmez.  Biz restoranın Facebook sayfasına da baktık ve restoranın, saçma bulduğu şeyleri hiç sözünü sakınmadan, dan diye söyleyen bir tarzı var. Reklam ajansı, afişlerle bu tarza bir atıfta bulunuyor da olabilir ve bu tarz, restorana müşteri çekme veya restoranın sadık müşterilerinin dikkatini çekme işlevi de görüyor olabilir.

Afişler, MacLaren McCann (Toronto) reklam ajansı tarafından hazırlanmış ve kampanya kapsamında 200'den fazla mont toplanmış.  

Arşiv

Etiketler