Yeni RTÜK yasası ile birlikte televizyon yapımları içinde ürün yerleştirme yöntemiyle reklam vermek serbest hale geldi. Yeni uygulamanın ilk örnekleri de yerli dizilerde kendini göstermeye başladı. Ürün yerleştirme uygulaması bir yapımda yer alan sahnelerle ilişkili olan ürünlerin açık bir şekilde marka adıyla beraber kullanılması şeklinde gerçekleşiyor. Sahnelerde kullanılan ürünler doğal olarak o sahneye ait bir parça olarak algılanıyorlar. Özellikle dizilere reklam vermek isteyenler açısından oldukça popüler olmaya aday olan uygulamanın bir örneği de dün akşamki ‘Geniş Aile' dizisinde gerçekleşti. Ürünün yer aldığı sahneden önce gelen ‘Bu programda ürün yerleştirme uygulaması yapılmaktadır' uyarısının ardından Coca Cola'nın da masada olduğu bir sahne yayınlandı. Sahnede Coca Cola'nın son dönem reklamlarında da kullanılan ‘kutlama' da geçiyordu.
RTÜK tarafından sinema ve televizyon yapımlarında ürün yerleştirme şeklinde reklam vermek konusunda belirlenmiş esaslar ilgili yasanın 13. Maddesinde düzenleniyor. Bu maddeye göre ürün yerleştirmeye yönelik uygulamalar sadece sinema ve televizyon filmleri, diziler, spor ve genel eğlence programlarında uygulanabilecek. Bu uygulamalar ticari iletişimle ilgili düzenlemelere tabi. Üst kurulun belirleyeceği şartlar dahilinde bazı mal ve hizmetlerin herhangi bir ücrete tabi olmadan program içine dahil edilmesi durumunda da ürün yerleştirme uygulamasına üzün verilebilir.
Ürün yerleştirme uygulaması medya hizmet sağlayıcısının editoryal bağımsızlığını ve sorumluluğunu etkileme izni yok. Ayrıca uygulama ile ürün ve hizmetlerin kiralanması ya da satın alınmasında yönelik doğrudan teşvik ya da ürüne aşırı vurgu yapılması da yasak. İzleyicilerin programların başında, sonunda ve ara sonralarında bu uygulamanın varlığı konusunda açıkça bilgilendirilmesi gerekiyor. Uygulama ile haber bültenlerine, çocuk programlarına ya da dini programlara reklam vermek yasak. Ayrıca ticari iletişimi yasak olan ürünlerin de bu uygulamada kullanılabilmesi söz konusu değil.
Ürün yerleştirme uygulaması reklamverenler açısından popüler olmaya aday bir uygulama olsa da, belirli bir düzeyde kullanılmadığı takdirde ekranda marka kirliliği de yaratma riski taşıyan bir yöntem. Uygulamanın markalar açısından faydalı olduğuna dair bulgular mevcut. Holllywood sinemasının en önemli gelir kaynaklarından birisi ürün yerleştirme uygulamaları çünkü bu şekilde reklam vermek markalara etkili bir tanıtım olanağı sağlıyor satın alma davranışı üzerindeki etkiyi de arttırıyor.