Yeni nesil reklamcılık olarak da tanımlanan “Ürün Yerleştirme”, şirketler ve yayıncılar tarafından çok sevildi. Yürürlüğe girdiği 2011 yılının Haziran ayından bu yana 35.5 saat gizli reklam yayınlandığı açıklandı.

Daha çok dizilerde kullanılan bu yöntemde ürünün bir şekilde senaryo içinde ya da görsel olarak tanıtımı yapılıyor. Şirketleri ve reklamları yakın takibe alan Nar Ajans, 7 aylık süre içinde dizi ve programlarda yayınlanan gizli reklam sürelerinin 127 bin saniye yani 35 saati geçtiğini duyurdu. Yurt dışında yıllardır uygulanan bu yönteme rağbet gün geçtikçe artarken markalar, hedef kitlelerine uygun programlara yöneliyor. Hollywood filmlerinde aktörlerin kullandığı arabadan, çalıştığı bilgisayara kadar bu yöntemin hayranlık uyandırmak ve reklam için kullanıldığı biliniyor. Nar Ajans'ın verilerine göre Türkiye'de en çok tercih edilen alanın diziler olduğu,  36 farklı dizide toplam 15 bin saniye yani 4 saat ürün yerleştirme kullanıldığı belirtildi. Dikkatleri üzerine toplayan markalar ve dizilere bakıldığında Uludağ Limonata'nın spor programlarında sıkça kameraya takıldığı gözleniyor. Yeni yayına girmesine rağmen karakterlerinin gezindiği sokakta Denizbank, Turkcell ve KFC gibi tanıdık markaların yer aldığı “Yalan Dünya”, gizli reklamın en çok tercih edildiği diziler arasında yer alıyor.   Gizli Reklamı tercih Eden İlk 5 Şirket: 1 - Uludağ 2 - Coca-Cola 3 - Ford 4 - Renault 5 – Opel Gizli Reklamı tercih Eden İlk 5 Dizi: 1 - Çocuklar Duymasın 2 - Öyle Bir Geçer Zaman Ki 3 - Kuzey Güney 4 - Adını Feriha Koydum 5 - Yalan Dünya   Gizli Reklamı tercih Eden İlk 5 program: 1 - Saba Tümer ile Bugün 2 - 8. Etap 3 - Tekno Trend 4 - 0-100 5 - Çarkıfelek

Arşiv

Etiketler