Twitter son zamanlarda Facebook'dan sonra en önemli sosyal medya sitelerinden biri haline geldi, günümüzde yaklaşık 100 milyona yakın bir kullanıcısı var. Bu gelişim ile Twitter reklam verenler içinde önemli bir mecra haline geldi, günde milyonlarca tweet ile üyeler mesajlarını ulaştırıyorlar.
Twitter uzun bir süre reklam alanlarını kullanmadı ve reklam almayacağını belirtti, fakat üye sayısının büyük bir gelişim göstermesi ile birlikte reklam almasıda kaçınılmaz oldu, böylece twitter reklam almaya karar verdi ve bunun için hazırlaklara ve çalışmalara başladı. Bu çalışmalarla birlikte twitter yayınlanacak reklamlar içinde yeni kurallar getirdi.
Twitter reklamları kendi bünyesinde toplayacak ve kendisi yayınlayacak, API kullanımı ilede internet reklam ajansları twitter reklamlarını yayınlayabilecek ve yayınladığı reklamlardan elde edilen gelirden pay alacaklar. Twitter kendi reklam sisteminin harici reklam ağları tarafından by-pass edilmesini engelliyor ve yasaklıyor. Twitter ile yapılan reklam anlaşmalarında Twitter bu reklamlardan pay almayı ve açık alanlarda sergilemeyi düşünüyor.
Şu anda reklam gelirlerinin nasıl paylaştırılacağı ve sistemin özelikleri açıklanmadı. Açık alanlar dışında reklamların tweet biçiminde de yayınlanabileciğini, fakat bu reklamların kullanıcıları kandırmamaya yönelik olması gerektiğine dikkat çektiler. Diğer bir yandan Twitter reklam modellerini geliştirmeye açık bıraktı ve böylece internet uygulaması geliştirenler fikirlerini ve uygulamalarını Twitter'a gösterebilecek. Twitter bu sayede gelişebilir bir reklam modeli ile sosyal medya siteleri arasında bir öncü olmayı hedefliyor.