Twitter mikroblog'u kendi üzerinde reklam tanıtımları yapan 3. Tüzel şahıslara kapılarını kapatıyor. Bunu diğer sosyal ağları da dahil ederek yapan Twitter'ın gözlemcileri sosyal ağın sahip olduğu etkin güç sayesinde bu uygulamayı yapabildiklerini belirtiyorlar.

En önemli gelir kalemi reklam olan Twitter, geçen nisan ayında 140 karaktere sahip ve Promosyonlu Twit satışını yapmaya başladı. mesela, bir kullanıcı, arama yaptığı cümlesinde kahve kelimesi geçtiğinde ve arama yaptığında Starbucks'un tanıtımlarıyla karşılaşmaktadır. Twitter, bugün 110 milyon kullanıcıya sahip bulunmaktadır

Son zamanlarda, aniden beliren fazla sayıda web sitesi ve mobil uygulama Tweet leriyle öbür sosyal ağlar vasıtasıyla gelen mesajları, tanıtım bağlamında birleştiriyordu. Twiteer 3. Partilerden akan bu tip uygulamalara ses çıkarmıyordu. Fakat Twitter, mayıs ayının 24'ünde aldığı yeni bir karar ile bu tip uygulamaya sınırlama getirdi. Böylece, 3. Şahısların Twitter vasıtasıyla tanıtım geliri kazanmalarının önüne geçmiş oldu.

Bu uygulamaya eleştiride bulunanlar, bu durumun, 3. Parti geliştiricileri, iş yapma tarzlarında sağlam bir değişiklik yapmaya mecbur edebileceğini söylüyorlar. Gözlemcilerin ortak fikir birliğine vardıkları bu nokta, Twiteer sosyal ağının sahip olduğu kullanıcı sayısından gelen etkin güç ile ifade edilmekte.

Arşiv

Etiketler