Günümüzde sosyal medya reklamcılığı, markalar için çok önemli hale geldi. İnternetin kullanılmasıyla birlikte ortaya çıkan bu mecranın kullanıcı sayısı gittikçe artıyor. Sayısı milyonları aşan kullanıcının bu ortamlarda olması, markaların, aynı zamanda reklam sektörünün de ağzının suyunu akıtıyor. Twitter da bu sosyal paylaşım ortamlarından biri olarak ortaya çıktı. Geniş halk kitleleri arasında bilgiyi taşıyarak iletişimi sağlayabiliyor. Twitter Facebook'un sürdürdüğü reklam politikasından daha farklı bir yol takip ediyor. Bilindiği gibi facebook'ta reklamlar, kullanıcıların kendi sayfalarında karşılarına çıkıyor. Bu durum pek çok kullanıcının tercih etmediği bir ortamı oluşturuyor. Twitter daha sade yapısıyla kullanıcıların karşılarında duruyor. Sayfalarda hiçbir ürün tanıtılmıyor. Reklam alanı olarak tercih ettikleri yol da diğerine göre daha sade.

En çok takip edilen sayfalardan gelen ve giden tweet'ler üzerinden reklam yapmayı uygun buluyorlar. Twittter sosyal paylaşım ağının anlaşma yaptığı ilk markalar arasında Best Buy, Red Bull, Hootsuit bulunuyor. Sosyal ağın tercih ettiği reklam biçiminde kullanıcı, aynı ortamda herhangi bir ürünü arattırdığında, ona gelen tweet'lerin her iki üçünde arattırdığı ürünü ssatan bir markanın reklamı geliyor. Bu şekilde hem kullanıcıların rahatsız olmasını engelliyor hem de tam olarak ihtiyaca cevap veriyor. Kullanıcılar tanıtımı yapılan ürüne tıkladığında, ürün hakkında daha geniş bilgi edinebiliyor. Tabi reklam veren marka da kullanıcıların tıklamaları, ürünün bulunduğu ortamda kalma ve inceleme sürelerine göre sosyal ağa ücret ödüyor. Bu biçim, diğer sosyal ağların seçmiş oldukları tanıtım biçiminden daha etkili oluyor. Kullanıcı ihtiyaç duyduğu ürünü karşısında görünce onu inceleyebiliyor.

Twitter, reklamcılık alanını gittikçe daha da genişletiyor. Promoted Tweets ile birlikte çalışacak olan sosyal ağ, markaların da takip edilebilmesini sağlıyor. Böylece markalar onu izleyen bir kitleye sahip olabilirken, takipçi sayısına göre de ücret ödeyebilecek. Şimdilerde twitter'da yapılan yeniliklerden biri “wo to follow” “kimi takip edeceksin” uygulamasıdır. Burada takip edilecek olan markaların listesi bulunuyor. Sosyal ağ, reklam anlaşmalarına bağlı olarak, istediği markayı ön sıralara yerleştirebilecek. Böylece istenilen markaların daha fazla takipçi kazanmasını sağlayabilecek.  

Arşiv

Etiketler