Twitter ile beraber reklam verenler ve ajanslar, kendi kendine hizmet reklam platformuna başladı, bu yılın ilk yarısında dışarı açılma planları var.

Clicx Pazarlama kurucusu David Szetela bu hafta bir avuç müşterisini desteklemeye başladı. Bunlar arasında, yakında çıkacak kitabının tanıtımına imza atan Guy Kawasaki'de var.

Szetela, programa katılan reklam verenlerin üç ay için taahhüt etmeleri gerekir, diyor ve ‘Twitter şubat ayında diğer beta kullanıcılarına platform açmayı planlıyor,' diye ekliyor.

Kendi kendine hizmet platformu reklam verenlerin kampanylarını iki şekilde oluşturmasına izin verir: tweetlere izin vermek, kullanıcıların tweet ile yakın ilişki kurmasına teşvik etmek; reklamlı hesaplar, hedef takipçilerin sayısını arttırmak.

Twitter, 175 milyon kayıtlı kullanıcının günlük yaklaşık olarak 100 milyon tweetlediğini iddia ediyor, bunun yaklaşık %30'unu mobil kullanıcılar oluşturuyor olsun. Twitter.com ayda 210 milyon tekil, günde 115 milyon sayfa gösterimi kaydediyor. Günlük 370.000 yeni kayıt var.

Facebook, Google AdWords ve Microsoft AdCentre gibi Twitter'da kendi kendine hizmet platformu kampanyasını yürütmek amacıyla isim, tarih ve saat girmek için reklam verene ihtiyacı var. Bir de ‘ilgi alanları' ve ‘ aranan anahtar kelimeler'in yanı sıra maksimum teklif ve günlük bütçe de sorar.

‘İlgi alanları' ile kastedilen, Twitter kullanıcılarının kendilerini tanıtmak için yazdıkları favori kitaplar, müzikler, kulüpler ve sanayiciler derneği gibi şeylerdir. İlgi alanları konuları ve anahtar kelimeler kampanya hedefi içindeki kampanya yardımı ile ilgilidir. Szetela, Facebook'ta reklam verenlerin kullanabilecekleri 16.000 adet ilgi alanı kategorisi olduğunu söylüyor. Twitter tarafından doğrulanmamış olsa da, Szetela, aynı zamanda arka planda kullanılan teknoloji ile tekrarlanan kelimelerin yoğunluğunu ölçerken diğer bir yandan kullanıcıların tweetlerini ve bilgilerini de toplamakta olduğuna inanıyor. Platform, kullanıcıların zaman çizelgeleri içinde nereye tweet eklediğini belirler, ancak eğer işlemsel süreç Twitter'ı takip eden hesapları içine alırsa bu açık olmaz.

Twitter Google'a benzer kaliteli skorlara ulaşabilecek mi belli değil. Szetela, tweetler ve hesapların ‘bağlılık oranları' içindeki yüksek etmenlerden biri olduklarını ve bunların tıklanma oranlarına eşdeğer olduğunu farzedelim, dedi. ‘Twitter için reklamları sıralama ya da görünütlemek için bağlılık oranları yolunu kullanmak mantıklı olur,' dedi.

Reklam verenlerin kampanya projeleri twitter.com'un en çok aranan kelimeleri ile eşleştirildiği zaman, bunlar ilgi alanları ve anahtar kelimeler alanına girmiş olacak. Örneğin, arama kutusundaki ‘iPad' kelimesi kullnıldığında, bu kelime reklamlı tweetleri içerene geri dönecektir, ancak bir seferde ne kadar sunacağı belli değildir. Reklamlı hesapların amacı, şirketlerin Twitter'daki temel takipçilerinin artmasına yardım etmektir.  

Arşiv

Etiketler