Google'ın Televizyon sektöründe bir broker olarak hizmet verme çabasının sürmekte olduğunu görüyoruz. Google arama motoru reklamlarındaki yüksek konumunumda biraz gerileme yaşadıktan bir ay sonra, Verizon'un gerçekleşmekte olan Fios video sistemi ile anlaşma imzaladı.
Google TV bloguna yorum yapan, Google'ın üst düzey yöneticisi Mark Piasanen'e göre bu anlaşma Google bünyesine 3.3 milyon Fios evi tarafından izlenen 50 televizyon ağı ekleyecek.
Daha yeni yeni şekillenen bu anlaşma; Google'ın envanterini NBC Universal kanallarına satma anlaşmasının 1 yıl erken bitişinden kaynaklanan büyük darbeyi minimize etme çalışmaları olarak değerlendirilmekte. Google'ın NBC Universal ile zamanında yapmış olduğu anlaşma, firmanın asıl iş kolu dışındaki sektörlere uzanması için önemli bir yapı taşı olduğu düşünülmüştü. Bu, kısaca Google için internet reklamcılığında televizyon alanına göze çarpan bir geçiş denemesiydi.
Google TV reklamcılığında gösterdiği girişimlere, DirecTV, EchoStar'ın Dish Network ve bazı küçük kablolu kanallarla (Hallmark Channel, Tennis Channel, Ovation and CBS College Sports gibi) sağladığı anlaşmalar sayesinde devam etmekte.
Bu yılın sonunda reklamlar Amerika Birleşik Devletlerinde 35 milyon haneye başka bir deyişle kablolu veya uydu sistemlerinin olduğu toplam evlerin 3'te birine ulaşabilecek. Bu genişleme ise Google'ın Televizyon reklamcılığı sayesinde gerçekleşecek.