WARC'ta yayımlanan bir araştırmaya göre, tüketiciler internetteki video reklamları televizyon reklamlarından daha sinir bozucu buluyor. Aslında her iki mecradaki reklam formatlarının benzediği ve ikisinin eşit derecede sevilmemesi gerektiği düşünülebilir.

Televizyon reklamlarının video reklamlardan daha az sevilmesinin sebebini iki mecranın farklı kullanılmasına (veya farklı tüketilmesine) bağlayan uzmanlar bulunuyor: İnternet deneyimimizin tamamen bize ait ve bizim kontrolümüzde olmasını istiyoruz. İnternette genellikle ne yapmak istediğimizi biliyoruz ve o istediğimiz faaliyeti yapmaya çalışırken karşımıza çıkan reklamlar bize itici geliyor.

Televizyonsa pasif bir izleme deneyimi ve reklamları çok ilgiyle izlemesek de, reklamları izlemekten başka seçeneğimiz her zaman olmayabiliyor. Televizyonun gücü de zaten izleyicileri pek umursamamasından kaynaklanıyor ve insanlar internette sonuna kadar izlemeyecekleri reklamları televizyonda izleyebiliyorlar. İnternetteyse o anki faaliyetle ilgisiz bir video reklam kullanıcılar tarafından atlanıyor.

Bir başka açıklamaysa, televizyonun 50 yıldan fazla bir süredir izleniyor olması ve izleyicilerin de programları reklam geliri sayesinde izlediklerinin -kısmen de olsa- bilincinde olmaları. İnternet reklamlarıysa hiç böyle algılanamadı; çünkü internet hiçbir zaman reklam yanlısı bir mecra olmadı. Bunun yerine video reklamlar hep "atla" veya "kapat" seçenekleri sundu ve insanlara internet reklamlarını kabullenme ve deneyimlerine entegre etme fırsatı sunulmadı. Yani insanlar böyle alıştı(rıldı) ve bu yüzden de video reklamlara daha zor tahammül ediyorlar.   

Arşiv

Etiketler