12 – 16 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri sonucunda, Türkiye'yi Cannes'da temsil edecek ekipler belirlendi. Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Milliyet Gazetesi, reklamcılık Vakfı ve Marketing Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen yarışmada, Genç Pazarlamacılar kategorisinde 4, film kategorisinde 25, internet kategorisinde 12, basın kategorisinde de yarışan 39 ekip, başkanlığını Draft FCB CEO'su Elif Önay'ın yaptığı jüri tarafından değerlendirildi.
Genç Pazarlamacılar kategorisi katılımcıları, çalıştıkları kurumların sektörleriyle ilişkilendirilebilecek bir sosyal sorumluluk kampanyasına yönelik olarak reklam ajansı için bir brief hazırladılar. Siber Kategori yarışmacıları Coca-Cola staj programına yıldız yeteneklerin katılımını sağlayarak, programın tanıtımını yapan bir banner hazırladılar. Film Kategorisi yarışmacıları 20 – 30 saniyelik bir filmle Burn'un hedef kitlesinin yeni aromalı ürününü deneyimlemesini anlattılar. Basın Kategorisi'nde de yarışmacılar AÇEV'in çocukların korunmasında duyarlılığı ve farkındalığı arttırmasına yönelik olarak “Çocuk Koruma” temalı bir basın ilanı hazırlayarak yarıştılar.
Yarışmada dereceye giren ekipler:
Genç Pazarlamacılar
Birinci: Ekin Ertemiz ve Melis Özbek // Avea
İkinci: Pınar Erişkin ve Merve Şener // Efes Pilsen
Film Kategorisi
Birinci: Burcu Günister - Publicis Bold Muradiye Aslı Sevim - HEP
İkinci: Burcu Tamer ve Onur Ünal // Manajans JWT
Üçüncü: Melik Atalay ve Senem Demirayak // TBWA\\İstanbul
İnternet Kategorisi
Birinci: Gözde Dündar ve Koray Gültürk // Project House
İkinci: Figen Demir ve Bertuğ Uçar // Tribal DDB
Üçüncü: Ceyhun Saraçoğlu ve Onur Günan // C-Section
Basın Kategorisi
Birinci: Canhür Aktuğlu ve Umut Geldiay // DDB&Co.
İkinci: Yavuzhan Gel ve Mesut Uğurlu // McCann Erickson
Üçüncü: Çağla Camcıoğlu ve Uluç Çağrı Kabataş // TBWA\\İstanbul