2012 yılında Amerika'da Türkiye'nin tanıtımını yapacak olan reklam kampanyası, New York Times ve Los Angeles Times gazetelerinde yer aldı. “Merry Christmas” yani “Mutlu Noeller” ilanı ile 8 milyon Amerikalıya ulaşan ilanda, Antalya'daki Noel baba heykeli çocuk figürüyle birleştirildi.

“Önümüzdeki yıl Noel Baba'yı siz ziyaret edin” cümlesinin altında; “Noel Baba, bugün Demre olarak bilinen Myra Kenti'nde gizlice hediye vermesi ile tanınan 4'üncü yüzyılda yaşayan bir başpapazdı. Şimdi o, 5'inci yüzyıl dönemine ait bir Bizans kilisesinde, hayatını ve mucizelerini anlatan etkileyici fresklerin altında yatıyor” diye bir açıklama eklenmiş.

Amerika'da başarılı afiş çalışmalarına imza atan Emrah Yücel'in reklam ajansı Iconisus tarafından hazırlanan ilanın dışında Türkiye'yi anlatan 34 ilan çalışması daha yapıldı. “Bizler, İstanbul Boğazı'nın ortasında bir inci gibi duran Kız Kulemizle, görenleri şaşkına çeviren Kapadokyamızla, Ölüdeniz'in ipeksi maviliğiyle, Efes'teki görkemli kütüphanemizle, Pamukkalemiz, Mardinimiz, Karadeniz kıyılarımız ve bizi biz yapan tüm değerlerimizle gurur duyuyoruz. ‘Öyleyse' dedik, ‘bilenler, bilmeyenlere anlatsın, Türkiye'nin marka değerini, Türk insanı yükseltsin'. Kapadokya'da bir şarap mahzeniniz mi var... Ya da Bursa'da enfes kebaplar yapan bir lokantanız... Belki de Sultanahmet'te hediyelik eşyalar satan bir dükkanınız... Yani her gün, en az hemşerileriniz kadar turistle de karşılaşıyorsunuz. Onları; ülkemizin göz kamaştıran güzelliklerini anlatan, dünya standartlarında kaliteye sahip, özenle tasarlanmış posterlerle etkilemek istemez misiniz? İşte bu proje bunun için var! ” diye yapılan Türkiye tanıtımı hepimizin milli duygularını ateşleyeceğe benziyor.  

Arşiv

Etiketler