Google Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Bölge Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, Türkiye'de internet reklamlarına ayrılan maliyetin hızla yükseldiğini söyleyerek, İngiltere gibi ülkelerde internet reklam yatırımlarının televizyonu geçtiğini söyledi.
Google Türkiye ve Netsis işbirliğiyle yapılan ‘E ticaret kapınızı çalıyor' toplantısı EBSO'da yapıldı. Bu toplantıya Google Türkiye Pazarlama Müdürüyle beraber, Netsis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ihlamur, EBO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Gökçüoğlu ile Genel Müdürü Timur Turgutlu katıldılar. Toplantıda bu sene on milyar dolarlık bir hacme ulaşması düşünülen e-ticaretteki yeni olanaklar anlatıldı. Bütün dünyada internet kullanımının gittikçe arttığını belirten Mustafa İçil, Türkiye'de 28 milyon kullanıcı ile 11 milyon bilgisayar olduğunu söyledi. Sanal ortamlarda yapılan reklamların televizyon ile rekabetinde gittikçe da üst boyutlara tırmandığını, İngiltere de bile internet reklamcılığının televizyonu geçtiğini belirten İçil, bu ülkede reklam harcamasının %25, Avrupa'da %20, Türkiye'de ise iki yıl öncesine kadar %3 olan internet reklamcılığı harcamalarının bu günlerde %10 a çıktığını kaydetti.
İÇİL; “EN BÜYÜK RAKİBİMİZ BİZİZ” DEDİ
kendi sektörlerinde ciddi bir rekabetin olduğunu belirten İçil, bu noktada en büyük rakiplerinin gene kendileri olduğunu ifade etti. Teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek durumunda olduklarını söyledi. İnternet kullanımının gittikçe arttığına dikkat çekip, şunları ekledi; dünyada 1.7 milyar kullanıcı bulunmaktadır, yani dünya nüfusunun %25'i. Bundan 11 yıl önce bu sayı 70 milyondu. Bir gün içinde 3.6 milyar arama yapılmaktadır. 4.6 milyar mobil abone bulunmakta ve internet kullanımı mobil cihazlara doğru yönelmektedir. % 50'si akıllı telefonlarla yapılmaktadır. insanlar bir şekilde internete ulaşıyor.
SOSYAL AĞLARIN KULLANIMI ÜÇÜNCÜ SIRADA YER ALMAKTA
Kullanıcıların interneti en çok bilgi aramak için kullandıklarını, hemen ardından bunu, mesajlaşmanın izlediğini söyledi. İçil, bütün dünyada 322 mesajlaşmanın bir gün içinde yapıldığını belirterek, bunu sosyal ağ kullanımının izlediğini kaydetti. Artık internette var olmak oldukça önemli hale gelmiştir diyen İçil, bu yer alma biçiminin, farklı sitelerde marka, logo, reklamlarla görünür olma, şeklinde olması gerektiğini söyledi. Firmaların Google Adwords ağları ile reklam yapabildiklerini, bu ağı kullanarak basit bir tesisatçının bile dört kişi ile başladığı işini bin kişi ve yüz araca çıkarttığını ifade etti. İçil, bir tekstil firmasının da sadece yurtdışına satış yaparken, yurt içinde de aynı başarıyı gösterdiğini söyledi.
“DOĞRU KULLANILMASI GEREKEN E-TİCARET”
Netsis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ihlamur da, büyümenin e-ticaretin doğru kullanılmasıyla sağlanabileceğini, her geçen gün büyüyen sektöre uygun hareket etmek gerektiğini söyledi. Sanal dünyada e-ticareti düzgün kullanmak, sadece site yaptırmak değil, siteyi tasarlamak ve etkin yönetmekle ilgilidir diyen Murat Ihlamur, İzmir'de merkezlerini tutarak dünyaya açılmaya devam edeceklerini ifade etti.