Ünlü ve güvenilir araştırma şirketi Brand Finance'nin yaptığı araştırmada Türkiye'nin dünyadaki en değerli 19. ülke markası olduğu belirlendi. İlk üç sırada ABD, Almanya ve Çin'in yer aldığı raporda Türkiye'nin marka değerini bir önceki yıla göre % 19,8 oranında artırdığı belirlendi. 373 Milyar dolarlık değerindeki bu artış, Türkiye'yi Avrupa'nın en değerli 10 ülke markası arasına soktu.  Türkiye, Avusturya, Finlandiya, İrlanda ve Danimarka gibi önemli Avrupa ülkelerini geride bıraktığı raporda sıralama şu şekilde açıklandı:

1-ABD 2-Almanya 3-Çin 4-Japonya 5-İngiltere 6-Fransa 7-İtalya 8-Kanada 9-Hindistan 10-Brezilya 11-Hollanda 12-Rusya 13-İspanya 14-Avusturya 15-Meksika 16-Güney Kore 17-İsviçre 18- İsveç 19-Türkiye 20-Belçika      Sıralama oluşturulurken ekonomi politikaları, GSMH, işsizlik oranı, turizm geliri, ülke risk algısı, rekabet gücü, sağlık hizmetleri, toplam ihracat, bankacılık sistemi gibi kriterler göz önünde bulunduruluyor.

Arşiv

Etiketler