Pazarlama çalışmalarının planlama ve yürütülme aşamasında tüketiciler tarafından nelere dikkat edildiği, nelerin önemsendiğine dair veriler oldukça fazla değer taşıyor. Bunları ölçen araştırmalar da şirketlerin reklam çalışmalarında mesajlarını daha doğru ve açık vermelerini kolaylaştırıyor. Turkcell de bu anlayıştan yola çıkarak ‘7. His Turkcell Öngörü Merkezi'ni kurdu. Bu merkezde farklı birimler piyasaya sunulan yeni hizmet ve ürünleri odak gruplar üzerinde deneyecek. Çalışma ile hedeflenen yapılan çalışmaların etkililiğini ölçmek. Turkcell Grup Pazarlama Müdürü Lale Saral Develioğlu tarafından yapılan açıklamada, öngörü merkezinde müşterilerin ihtiyaç duydukları şeyleri ve memnuniyetlerini onların gözlerinden okumayı hedeflediklerini belirtti. Develioğlu testlerin alternatif tasarımlarla yapılacağını ve bu testler doğrultusunda şirketin online servis ve mobil uygulamalarında yeniden yapılanmaya gideceklerini söyledi.

Merkezde ‘düşün gözlem/think aloud' ve ‘göz takibi/eye tracking' yöntemleri kullanılacak. İlerde nörolojik ölçümleme araçlarının da kullanılması söz konusu olacak. ‘Göz takibi' müşterilerin nereye baktığını tespit edebiliyor. Böylece müşterilerin ürün ve servis kullanımında zorluk yaşadığı noktalar, reklamlarda dikkatlerini çeken unsurlar da belirlenebiliyor. ‘Sesli düşün' yönteminde ise müşterilere çeşitli ürün ve servislere yönelik olarak bazı görevler verilecek ve bunları yerine getirdikleri esnada deneyimlerini aktarmaları istenecek. Sesli düşün işlemi sırasında müşterilerin kullandıkları cihaz tarafından davranışları ve anlattıkları da kaydedilecek.

Arşiv

Etiketler