Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'de ilk iki günlük listede Türk reklamcılardan 40 adet iş finalist oldu.Pazartesi günü başlayıp ayın 26'sına kadar devam edecek olan 57. Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali Türk ajanslarının iş hücumuna uğradı. Türkiyeden katılan 420 iş'ten 40'ı kısa listede yer aldı. Kısa liste finalde yarışacak olan ajansları göstermekte, 40 iş bu listeye girerek finalist sertifikası kazandı. Geçen sene de 35 iş finale kalmış ve rekor kırmışlardı.

Festivalin ilk günü, 7 kategori için finalistler belirlendi, Türkiye açıhava reklamlarında 23, basın reklamlarında 13, radyo reklamlarında 4, medya reklamlarında ise 1 iş finale kalmayı başardı. Doğrudan pazarlama ve promosyon, halkla ilişkiler kategorisinde ise Türkiye'den finalist olan olmadı. Cannes Festivalinin yeni kategorisi olan Film Craft, Titanyum & Entegre Aslanlar ve TV/Film'in kısa listeleri ise Cuma günü belirlenecek

Türkiye'den katılıp, en çok işle finale kalan DDB&Co 19 reklam çalışmasıyla finale kaldı, bunu TBWA\\ İstanbul 7 işle, Grey 5 işle, Markom Leo Burnett 6 işle, Concept 2 işle finale kalmayı başardılar. Medya kategorisinde ise Türkiyeden katılıp finale kalan Mindshare'dir. Radyo, medya ve Açıkhava kategorilerinde Aslanlar bu akşam sahiplerine verilecek, Tasarım ve İnternet, Basın dallarında ödüle layık görülenlerin yarın belli olması bekleniyor.

Cannes Lions geçen seneki krizden etkilenmişti. Bu sene ise katılımın yoğunluğu göze çarptı. İlk gelen bilgilere göre bu sene delege sayısı %35 oranında arttı. Türkiye'den ise 100 üzerinde delege katıldığı düşünülmekte, Milliyet'in delege kayıtları için kullanılan alana kurduğu “İstanbul 2010: Avrupa Kültür Başkenti” konseptine sahip stant ve aynı tema ile dağıtılan gazeteler ilgiyle karşılanıyor.  

Arşiv

Etiketler