Aimia Institute'ün İngiltere'de yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin %57'si, ilgisiz mesajlar ve tekliflerle kendilerine ulaşan markalardan hoşlanmıyor.

Katılımcıların %74'ü, markaların çok fazla e-posta gönderdiğini, %19'u da bu fazla sayıda mesajlardan artık bıktıklarını ifade etmiş.

Katılımcıların sadece %20'si süpermarket markalarının reklamlarının kendileriyle ilgili olduğunu söylemiş. Bu oran, bankalar için %13'e, gıda ve içecek için %11'e ve teknoloji firmaları için de %12'ye düşüyor.

Bu durumla başa çıkmak için, kullanıcıların %69'u sosyal medya platformlarında markayı takip etmeyi bırakmış, marka sitesindeki hesabını kapatmış veya e-posta üyeliğinden çıkmış.

Markaların mobil uygulama üretmesi, tüketicilerin çok hoşlanmadığı bu durumun biraz daha artmasına sebep olmuş ve bunun sonucunda da kullanıcıların %55'i markalara ait indirdikleri uygulamaları tamamen silmiş.

Dijital medya, markaların kullanıcılarla iletişim kurma seçeneklerini ve kullanabilecekleri veri miktarını artırıyor, ama bu durumu ölçülü ve üzerinde düşünerek kullanmayan markalar, kötü hedeflemeler ve çok fazla sayıda mesajla tüketicileri kendilerinden uzaklaştırıyor. Markalardan gelen ilgisiz mesajları almamak için bilinçli tavırlar ortaya koyan tüketicilere Silici Tüketici (Deletist Consumer) deniyor.

Arşiv

Etiketler