“İÇİNDE BENİM İÇİN NE VAR” Aslında tüketici, ürün ve hizmetlerle ilgili hep aynı şeyi düşünür “içinde benim için ne var” ve mütaakkip sorular; ne işime yarar, nasıl kullanacağım, onu satın alabilecek miyim? Bu bütçemle onu satın almam doğru olur mu? Bu mu? o mu? V.b. sorular bilinçaltında veya bilinç üstünde yer almaktadır. Reklam tasarımlarının büyük bir çoğunluğu da bu tip sorulara cevaplar verirler. Reklamlar, tüketicilerin soruların bir yandan cevap verirler bir yandan, cevaplarının yanında promosyon olarak verilen, ürün, duygu, düşünce, sosyal kazanımı da eklerler. Böylece tüketici, ikan edilmeye çalışılır. Gösterişli, gizemli, karizmatik, otantik, modern, klasik ambalajlar hep aynı soruyu sormasına neden olur? İçinde ki nasıl bir şey acaba? Ambalajlar tüketiciye bu soruyu sordururken, onun sorusunu da bir yandan cevaplar. İyi, kaliteli, güvenilir, saygın, güzel, hoş, lezzetli, taze v.b. hislerinden birini ona yaşatarak verirler.

Arşiv

Etiketler