1- Tüketici reklamı aradığını kolay bulabilmek ve maliyetleri karşılaştırma kaynağı olarak kullanmaktadır. 2- Tanıtım sayesinde tüketici piyasada neyi nasıl bulabileceğini, parasını en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceğini ve kendisine sunulan seçenekleri kabul veya ret etme hakkını kullana bileceğini görmektedir. Tüketici açısından reklam, zaman tasarrufu sağlayan bir araçtır. 3- Tüketicinin bu bilgiyi elde etmek için harcadığı zaman günümüzde çok önemlidir. 4- Bu tip çalışmalar ilgi çekici, akılda kalıcı, hedefe odaklı olmalıdır. Tüketicinin dikkatini çekebilmiş reklam amacına ulaşmıştır. 5- Tüketici tasarımı yapanın kalite göstergesidir. 6- Tüketici açısından da üretici açısından da reklamın önemi büyüktür. Tüketici bu çalışmalar sayesinde aradığı mal ve hizmeti bütçesine en uygun şekilde seçme şansını kullanır. 7- Üreticide reklam sayesinde ürettiği malının veya verdiği hizmetin kısa sürede alıcısını bulmasını sağlar.

Arşiv

Etiketler