Türk sinemasının ünlü ismi Şener Şen, yıllardır, reklam sektörüne karşı seçici davranıyordu. Markasına, ürün ve hizmetlerine güvenmediği, tam olarak tanımadığı markaların tanıtımlarını yapmak istemiyordu. Bu yüzden, gelen tekliflerin hiçbirini kabul etmiyordu. Buna rağmen pek çok marka, sanatçının peşini bırakmadı. Şener Şen, firmaların teklif ettiği miktarları bile öğrenmek istemiyor, direkt olarak reddediyordu. Ama “Av Mevsimi” filminde, birlikte oynadığı Cem Yılmaz’ın uzun zamandır reklam yüzü olduğu Türk Telekom firmasına bağlı, TTNET’in teklifine hayır demedi. Şener, markayla 2,5 milyon TL üzerinden anlaşma imzalayarak, bir sene boyunca tanıtım filmlerinde rol alacak. Onunla birlikte rol alması için seçilen oyuncu da Olgun Şimşek oldu. Şener Şen, TTNET’in marka yüzü olacak. Türk Telekom’un alt yapısına, hizmet anlayışına bakıldığında, Cem Yılmaz’ı öncelikte seçmiş olması oldukça uygun görünüyor. Yani marka burada doğru bir seçim yapmış. Türk Telekom’un internet servis sağlayıcısı TTNET’in marka yüzü olarak, Şener Şen’i seçmesi de yine bir o kadar uygun düşüyor. Çünkü her iki sanatçının ne geçmişinde, ne de yaşama bakış açılarında, yaşam tarzlarında, markaları olumsuz etkileyecek bir durumları bugüne kadar görülmedi. Her iki sanatçı da, bulundukları yeri, ustalıkları, bilgi birikimleri ve kendi alanlarına hâkimiyetleri ile elde ettiler. Tanınıyorlar ve her yönleri bilindiği için, toplum tarafından saygı görüyorlar. İleriki zamanlarda bile, bunlardan birinin, garip veya kötü bir olaya karışması muhtemel görünmüyor. Böylesi bir olaya karışmaları, ya da herhangi bir durumda, olmadık seçimler yapmaları, toplumun tepki göstereceği yaşamlara sahip olmaları, tuhaf karşılanacak ilişkilere sahip olmaları, bu tip alışkanlıklar edinmeleri mümkün görünmüyor. Daha farklı bir ifadeyle, markanın vizyonunu toplum nezdinde bozacak bir şeyleri olmayacaktır. Bu düşünceleri, onları tanıyan, çalışmalarını bilen pek çok insan rahatlıkla söyleyebilir. Bu anlamda markalar, en doğru seçimleri yapmışlardır. Her iki sanatçının toplum içerisinde oluşturdukları saygınlığın temelini, mesleklerindeki başarı, ustalık ve yaşama dair düşüncelerinin, bakış açılarının anlaşılmasını sağlayan, ara sıra çeşitli programlarda, demeçlerde, yorumlarda verdikleri mesajlardır. Her ikisi de zeki, çalışkan, özverilidir. Aynı zamanda her ikisinin de belirli bir ağırlığı vardır. Markalara baktığımızda da, Türk Telekom ülkemizin en geniş ağına sahip, en güçlü firmalardan biri. Kökü eskilere dayanıyor. Onun da belirli bir ağırlığı var. Bu yüzden, buradaki her noktada seçimler çok doğru yapılmış. Marka yüzü olarak bu isimlerin seçilmiş olması, marka bilinirliğini otomatik olarak arttırıyor diyemeyeceğiz, tam olarak en üst düzeyde marka biliniyor hale geliyor. Bugün en çok bilinen marka yüzü, Türk Telekom ve Cem Yılmaz’dır. Şener Şen ise, reklam filmleri dönmeye başlar başlamaz, aynı noktada bilinecek, o da aynı oranda marka bilinirliğini sağlayacaktır.

Arşiv

Etiketler