Pazarlama süreci sadece mal – hizmetlerde değil, farklı ürünlerde de önemsenmeye başladı. TRT'de ekrana gelecek olan “Küçük Hanımefendi” dizisinin tanıtımı için de farklı bir yöntem tercih edildi. Muazzez Tahsin Berkand'ın aynı isimli kitabından uyarlanan dizinin tanıtımında sokaktaki vatandaşlar ellerindeki mikrofonlara dizi ile ilgili beklentilerini fikirlerini anlatıyorlar.

Son yıllarda televizyonların en fazla izlenen programları haline gelen diziler, en çok reklam alan program tipi olarak da ekranlarda yer alıyor. Yayına başlamadan önce yoğun ve etkili bir pazarlama kampanyası sürdürülmesi neredeyse zorunlu hale geldi; çünkü birçok kanalda izleyicinin ilgi ile izlediği rakipler var. Dolayısıyla rakiplerin arasından sıyrılmak ve izleyicinin ilgisini çekmek için ciddi bir pazarlama süreci yürütülmesi gerekiyor.

Pazarlama süreci ne kadar etkin yürütülür, seyircinin ilgisi ne kadar çok çekilir ve diziye karşı ne kadar çok merak uyandırılırsa, izlenme ve dolayısıyla reklam alma oranı da o kadar yüksek oluyor. Teaserların yayına girmesi ile birlikte pek çok tartışmayı da beraberinde getiren Show TV'nin “Muhteşem Yüzyıl” dizisi belki de son yılların en başarılı pazarlama örneklerindendi. Yayına girdiği ilk günden itibaren izleyiciyi yakalayan yapım, bir anda reklamverenlerin de gözdesi oldu  

Arşiv

Etiketler